România se află pe primul loc în Europa la procentul cetățenilor care au cumpărat online haine sau bunuri sportive în 2017 (75%), arată Eurostat, conform mediafx,
Românii sunt urmați în clasamentul cumpărătorilor de haine de cei din Marea Britanie (74%), Malta (74%) și Bulgaria (73%).
Procentele de la haine și articole sportive contrastează puternic cu cele obținute de cumpărătorii români la alte categorii de cumpărături online – penultimii la călătorii și vacante, cu 17%, ante-penultimii, cu 23% la bunuri pentru casă, ante-penultimii (15%) la bilete pentru evenimente, locul 24 la achiziționarea de cărți și reviste (16%), ante-penultimii la echipamente electronice (15%) și penultimii (5%) la poduse alimentare.
În UE ponderea celor ce fac achiziții pe internet a crescut la 68%, față de 50% în anul precedent.
Cele mai mari procente de cumpărători online s-au înregistrat în Marea Britanie (86 %), Suedia (84 %), Danemarca, Germania, Luxembourg și Olanda (82 %).
În ultimii 10 ani ponderea cumpărătorilor online a crescut pentru toate categoriile de vârstă, dar cel mai mare spor aparține categoriei 16 - 24 de ani (de la 44 % în 2007 la 71 % în 2017).
În 2017, cea mai mare pondere a cumpărătorilor online înttre 16 și 24 de ani s-a înregistrat în Olanda, Suedia și Marea Britanie, Regatul Unit deținând și cea mai mare pondere de cumpărători în vârstă – 75% pentru cei între 65 și 74 de ani.