Consumatorii finali care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare, apoi, dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE), la alte instituţii şi chiar în justiţie, se arată într-un comunicat al ANRE, remis, miercuri, AGERPRES.
"Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real. În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată", spun reprezentanţii ANRE.
ANRE recomandă clienţilor să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale; să solicite citirea lunară a contorului; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor.
Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioadă de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.
"Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare", se mai arată în comunicatul reglementatorului din energie.
Consumatorii pot apela call-centerul ANRE la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele) şi la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele).
De asemenea, consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare incidente, prin intermediul rubricii Petiţii pe pagina web a ANRE.
ANRE a continuat acţiunile de control la principalii furnizori de energie electrică şi gaze naturale pentru a verifica următoarele aspecte: respectarea obligaţiei privind emiterea de facturi care să cuprindă informaţii corecte, transparente, clare şi complete referitoare la plafonarea preţului final al energiei electrice şi al gazelor naturale precum şi consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensaţiei; respectarea obligaţiei de transmitere, în termenul legal, a răspunsului la reclamaţiile consumatorilor referitoare la facturi şi plata compensaţiilor aferente în cazul depăşirii termenului; respectarea obligaţiei de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului şi transmiterea acesteia clientului final în termenul legal;
Furnizorii de energie electrică verificaţi sunt Electrica Furnizare, E.ON Energie România, Hidroelectrica, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, CEZ Vânzare, Tinmar Energy.
Furnizorii de gaze naturale verificaţi sunt Engie România, E.ON Energie România, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, Premier Energy, Energia Gas & Power, Gaz Vest.
Românii trăiesc un coșmar din cauza facturilor la energie. ANRE spune ce este de făcut
Explorează subiectul
Articole Similare

24
Vladimir Alexandrescu: Statistica românească, care face parte din Eurostat, este foarte bine cotată
24

2.360
Cum a ajuns `regele ciobanilor` să fenteze UE după condamnarea definitivă pentru evaziune - Și-a interpus părinții bătrîni și fiica în mecanismul infracțional
2.360

2.462
Euro crește din nou și se apropie de un nou prag psihologic. Cursul valutar de referință anunțat pentru marți
2.462

2.700
'Numerarul este sfânt'. Este reacția unui profesor universitar, după recomandarea BCE de a ține bani cash în casă
2.700

3.797
Începe greul pentru `regele ciobanilor` - EPPO l-a dat pe mâna judecătorilor pentru fraudare de fonduri europene de peste 2 milioane de euro
3.797

29
OMV Petrom a finalizat achiziţia participaţiei de 50% într-un proiect solar din Bulgaria
29

36
Radu Hanga: Vedem din nou anunţuri privind companii care încep să vină către Bursă
36

173
Cine va controla Ferrari? O bătălie de familie pentru o avere uriașă zguduie Europa
173

112
România și-a prezentat noile microbuze electrice: au o autonomie cuprinsă între 350 și 500 de km
112

798
Piața construcțiilor rezidențiale dă semne de revenire - ce arată ultimele date INS
798

18
ARMO: Comerţul electronic din România ar urma să ajungă în acest an la 3,5% din PIB şi consolidează poziţia în top 10 UE
18

1.060
Economia reală nu are încredere în Bolojan - Indicele de încredere în economie, cel mai slab trimestru de după pandemie
1.060

97
Majorarea cererii pe piața grâului - Preţurile de export pentru grâul rusesc au crescut pentru a doua săptămână consecutiv
97
Comentează