Rusia majorează livrările de benzină şi nafta spre Africa şi Orientul Mijlociu, deoarece nu mai reuşeşte să vândă combustibil în Europa, în timp ce Asia preia deja volume mai ridicate de ţiţei rusesc, arată datele de la Refinitiv Eikon şi de la sursele din industrie, transmite Reuters, scrie AGERPRES.
Aceste evoluţii vor spori probabil concurenţa pentru clienţii asiatici între Rusia şi alţi exportatori mari de combustibili - Arabia Saudită şi Statele Unite - care sunt principalii trei furnizori ai Asiei.
Din martie, UE reduce lent importurile de combustibili şi ţiţei rusesc. Liderii statelor UE au convenit o diminuare cu 90% a importurilor de petrol din Rusia până la finele anului, precum şi alte sancţiuni, inclusiv eliminarea celei mai mari bănci ruseşti, Sberbank, din sistemul SWIFT, în ideea de a pedepsi Moscova pentru intervenţia sa în Ucraina. Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a precizat că sancţiunile UE asupra importurilor de ţiţei din Rusia pe mare vor fi impuse cu o perioadă de tranziţie de şase luni pentru ţiţei şi de opt luni pentru produsele rafinate.
Cumpărătorii asiatici au accelerat achiziţiile de ţiţei rusesc, chiar dacă în mod natural Asia nu este o piaţă pentru combustibilul rusesc deoarece rafinează mai mult petrol decât are nevoie şi este un exportator net de combustibil.
Astfel, Rusia trebuie să găsească noi zone de export, cum ar fi Africa şi Orientul Mijlociu, pentru a-şi proteja cota globală de piaţă şi a evita un declin mai accentuat la exporturilor de petrol şi al producţiei.
"Africa şi Orientul Mijlociu par să fie principalele opţiuni pentru livrările de petrol ale Rusiei, astfel încât ne aşteptăm la majorarea aprovizionării în aceste regiuni în semestrul doi din 2022, pe măsură ce vir fi impuse sancţiunile UE", a precizat un trader pentru Reuters.
Înaintea impunerii sancţiunilor asupra sectorului financiar rusesc, Moscova exporta peste 2,5 milioane barili pe zi (bpd) de ţiţei şi aproximativ două milioane bpd de combustibili spre Europa.
Traderii susţin că recent Rusia a majorat livrările de benzină si nafta spre Africa (în special spre Nigeria, Maroc dar şi Senegal, Sudan, Coasta de Fildeş şi Togo) şi Orientul Mijlociu.
Conform datelor Refinitiv şi a calculelor Reuters, livrările de benzină din Rusia către ţările din Africa au ajuns la un milion de tone de la începutul anului, faţă de 0,8 milioane de tone în primele şase luni din 2021.
Rusia caută noi pieţe în Africa şi Orientul Mijlociu pentru exporturile de combustibili
Explorează subiectul
Articole Similare

50
'Carne de tun' pentru război! Bărbați din Rusia - bețivi sau persoane nevoiașe - sunt răpiți din sate și trimiși pe frontul din Ucraina
50

28
Ce mai înseamnă Uniunea Europeană pentru cetățeni astăzi: încredere sau dezamăgire
28

575
Dmitri Medvedev: În Rusia nu se pot întâmpla 'shutdown-uri' ca în SUA
575

35
Ministerul Energiei din Ucraina: Centrala nucleară de la Cernobîl a rămas fără energie electrică în urma unui atac rusesc
35

76
Rusia amenință statele UE: Cine va sustrage din fondurile rusești înghețate, va fi pedepsit
76

111
Donald Trump strâmbă nasul când vede navele de război ale Marinei SUA. Detaliul care îl irită mai mult ca orice
111

115
Companie aeriană low-cost dă faliment: zboruri anulate, sute de angajați fără locuri de muncă
115

30
'O rețetă lizibilă e un drept fundamental'. Medicii, obligați să scrie frumos sau să treacă pe digital. Decizia a fost luată de instanță
30

46
Cine este 'Jokerul' din ecuație? Probleme mari pentru Moldova sau Ucraina privind aderarea la UE: țările care s-ar opune
46

40
Doi membri din flota-fantomă rusă, arestați preventiv în Franța
40

110
Moţiuni de cenzură împotriva președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen
110

2.788
Al treilea război mondial? Profețiile înfricoșătoare ale Babei Vanga și Nostradamus pentru decembrie 2025
2.788

1.456
Liderii UE iau măsuri radicale împotriva dronelor rusești: Discuții importante la summitul de la Copenhaga
1.456
Comentează