DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Declinul economiei Rusiei se simte în magazine: Furturile de alimente au crescut cu 27% după începerea războiului

furt alimente

În perioada februarie-aprilie, numărul furturilor din magazinele din Rusia a crescut: dulciurile și mezelurile au atras cel mai des hoții. Adesea, bunurile sunt luate fără plată cu tot cu coșul de cumpărături. Furturile la casele de marcat cu autoservire au devenit, de asemenea, o tendință, potrivit televiziunii ruse RBC.

În cele trei luni ale anului 2022, au fost înregistrate în medie cu 18% mai multe furturi decât în anul precedent, potrivit NTechLab, un dezvoltator al unui sistem de recunoaștere facială care colaborează cu comercianții cu amănuntul. La cererea televiziunii RBC, compania a analizat informațiile dintr-un sistem dezvoltat împreună cu BIT privind astfel de incidente în retail din februarie până în aprilie 2022, comparându-le cu statisticile pentru aceeași perioadă din 2021. Informațiile au fost analizate nu numai în comerțul cu amănuntul de produse alimentare, ci și în magazinele care vând haine, produse pentru copii, produse pentru casă, grădină și reparații.

În magazinele alimentare, mărfurile sunt adesea furate imediat cu un coș, notează NTechLab. Numărul acestor infracțiuni a crescut cu 27% față de aceeași perioadă din 2021.

În topul celor 5 categorii care în perioada februarie-aprilie a acestui an au atras cel mai des hoții se numără dulciurile (19% din totalul furturilor), mezelurile (16%), alcoolul (14%), brânzeturile (13%), cafeaua și cacao ( 7%).

Valoarea medie a bunurilor furate s-a ridicat la 1500 de ruble, ceea ce reprezintă cu 25% mai mult decât anul trecut.

Furtul de bunuri la casele de marcat cu autoservire a devenit o tendință. Numărul participanților la astfel de fraude în perioada analizată a crescut cu 34%, precizează NTechLab.

"De îndată ce economia începe să cedeze puțin, cazurile de furt devin mai frecvente", afirmă Serghei Agibalov, managerul grupului Sportmaster. În rețeaua sa, cel mai adesea se încearcă să se fure produse ale unor mărci occidentale scumpe: "Aparent, dacă îți asumi riscuri, atunci asumă-ți riscuri depline". Specificul "Sportmaster" nu face posibilă închiderea mărfurilor cu vitrine, așa cum se face uneori în comerțul cu amănuntul alimentar, de aceea, potrivit lui Agibalov, compania acordă o atenție deosebită "pregătirii înainte de vânzare".

Oleg Ponomarev, coproprietar al rețelelor Semya și Spar Kaliningrad, a vorbit, de asemenea, despre creșterea pierderilor. Potrivit acestuia, furturile au devenit mai frecvente în martie 2022 și, dacă în anii precedenți rețelele sale au redus numărul de controlori, acum, dimpotrivă, acestea sunt în creștere. "Nu este întotdeauna posibil să aflăm dacă pierderile cresc din cauza personalului sau din cauza clienților, dar cu siguranță va deveni mai dificil odată cu o deteriorare suplimentară a economiei", spune Ponomarev. "În ultimii 20 de ani, în comerț nu s-a schimbat nimic în acest sens, nu mai sunt atât de mulți cleptomani, oamenii săraci și tinerii fură din lipsă de bani sau din considerente huliganice."

Urmărește-ne:
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.