Scandalul Dieselgate loveşte din plin un alt mare producător de autoturisme

Autor: Cristian Gheorghe

Publicat: 26-09-2016

Actualizat: 26-09-2016

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Stefan Knirsch, șeful Departamentului de Cercetare-Dezvoltare al Audi, va părăsi imediat compania, a anunțat luni divizia de lux a grupului german Volkswagen, la doar o săptămână după ce publicația Bild am Sonntag informa că ar fi implicat în scandalul emisiilor (Dieselgate), transmite Financial Times (FT), potrivit agerpres.

Citește și: Noua tehnologie prin care citești cărțile fără să le deschizi

În decembrie, Consiliul de supervizare al Audi l-a numit pe Stefan Knirsch, șeful Departamentului de Dezvoltare a Motoarelor, în funcția de director al Departamentului de Cercetare-Dezvoltare la Audi. Acesta l-a înlocuit pe Ulrich Hackenberg, suspendat din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor motoarelor diesel de tip EA 189. Ulterior, Ulrich Hackenberg a demisionat.

Citește și: EXCLUSIV Antena 3 se află în negocieri pentru vânzare

Șeful VW, Matthias Müller, declarase în acel moment că Stefan Knirsch are calificări excelente.

Investigațiile privind scandalul emisiilor, conduse de firma americană de avocatură Jones Day, au arătat că Stefan Knirsch, membru al Consiliului de Administrație al Audi, știa despre utilizarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel de trei litri și a dat declarații mincinoase în instanță. Deja conducerea Audi i-a cerut lui Stefan Knirsch să elibereze biroul, susține Bild am Sonntag.

Citește și: Dej. Doi oameni au murit electrocutaţi şi tot oraşul a rămas fără curent - FOTO

Într-o scurtă declarație, luni, Audi a confirmat că Stefan Knirsch a ajuns la un acord cu Consiliul de supervizare al Audi privind demisia sa. Nu au fost oferite detalii suplimentare.

Plecarea vine la doar câteva săptămâni după ce un inginer cu vechime îndelungată la Volkswagen, James Liang, a devenit primul inculpat în SUA în scandalul emisiilor. El a fost de acord să coopereze cu autoritățile SUA.

Citește și: Clinton vs. Trump: Profesorul care a prezis corect președinții SUA în ultimii 30 ani dă verdictul

Stefan Knirsch, în vârstă de 50 de ani, și-a început cariera la Audi în 1990, ca inginer. În 1996 s-a transferat la Porsche, unde a lucrat timp de 15 ani la dezvoltarea motoarelor, iar în 2013 a revenit la Audi.

Citește și: Gabriel Oprea a DEMISIONAT: Ce metodă a ales pentru a pleca din Senat

Audi a recunoscut în fața autorităților de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor V6 de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul dintre aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA. Anterior, reprezentanții Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de doi litri pe care le produce VW și au dezmințit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte. Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen și Porsche vândute începând cu 2009 în SUA.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri