Scandalul gunoaielor în Sectorul 1. Primăria a reacționat după ce ROMPREST a anunțat diminuarea frecvențelor de salubrizare stradală

Autor: Anca Flondor

Publicat: 18-11-2025 22:42

Actualizat: 18-11-2025 23:58

Article thumbnail

Sursă foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Operatorul de salubritate și Primăria Sectorului 1 sunt, din nou, în conflict. ROMPREST a invocat datorii de peste 116 milioane de lei și a anunțat reducerea frecvenței operațiunilor de salubrizare. Reprezentanții primăriei spun că facturile curente au fost plătite la timp, tarifele fiind cele aprobate în 2023 și că singura situație în care operatorul poate diminua serviciul este întârzierea achitării facturilor cu peste 45 de zile, ceea ce nu s-ar întâmpla în prezent.

„Primăria este la zi cu plata facturilor curente, la tarifele aprobate în anul 2023. Pentru o corectă informare, toate facturile au fost achitate la timp. Ca atare, nu există niciun motiv pentru care un partener onest să anunțe, prematur și fără temei, decizia unilaterală de reducere a frecvențelor operațiunilor de salubrizare stradală.

Dacă analizăm drepturile contractuale ale operatorului, singura prevedere care îi permite reducerea frecvențelor este întârzierea achitării facturilor cu mai mult de 45 de zile, ceea ce nu este cazul acum. Pentru sumele istorice datorate, operatorul a redus frecvențele încă din anul 2022 în baza protocoalelor semnate cu fostul primar, ceea ce a condus la situația de astăzi, când frecvențele sunt deja micșorate. După cum știți, anul acesta am propus intrarea în legalitate și mărirea frecvențelor la nivelul impus de Primăria Capitalei”, a declarat viceprimarul Sectorului 1, Iulian Hatmanu.

Operatorul a invocat datorii de peste 116 milioane lei

Într-un comunicat de presă oficial, operatorul a invocat datorii de peste 116 milioane lei și a anunțat diminuarea frecvențelor de salubrizare stradală, fără a afecta serviciul de colectare a deșeurilor. Aceste sume provin integral din perioada vechii administrații și au făcut obiectul unor executări silite încuviințate de instanțele judecătorești.

" Consiliul Local al Sectorului 1 și Primăria au recunoscut exclusiv obligațiile impuse de instanțele de judecată cu titlu definitiv și, pentru că bugetul local nu permite achitarea integrală a acestor datorii într-o singură tranșă, au propus o eșalonare realistă. Mai mult, până la această dată, din cele 134 milioane lei din facturi neachitate în interalul 2020-2021, operatorul de salubrizare a încasat aproximativ 70 de milioane de lei. Sumele detaliate le găsiți la capitolul plăți totale către Compania ROMPREST Service S.A. în perioada 01.01.2020-29.07.2025, accesând adresa: https://primariasector1.ro/informatii-de-interes-public/contractul-romprest/

Reamintim că toate penalitațile acumulate în urma acestor datorii vor fi imputate, conform legii, celor care le-au generat.

În tot acest context, facem precizarea că administrația locală a solicitat operatorului, începând cu luna iulie 2025, creșterea frecvențelor de salubrizare stradală până la nivelul impus de Primăria Capitalei. Mai mult, am cerut facturarea serviciilor prestate pe toate strazile corect măsurate la nivelul sectorului, la tarifele aprobate de Consiliul Local al Sectorului 1. Operatorul de salubrizare nu a acceptat semnarea actului adițional la contractul de salubritate pentru a face curățenie la standardele impuse de lege.", se mai arată în comunicatul primăriei.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri