Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Scheleții din dulapul ministrului Transporturilor (presa)

scheleti

Iata ca in guvernul tehnocrat al premierului Dacian Ciolos exista si o pata de culoare. Rosie, daca ar fi sa ne luam dupa doctrina inaltilor protectori ai lui Dan Costescu, noul ministru al Transporturilor. Si culmea este ca, desi unii il banuiesc a fi omul lui Dragnea, sursele noastre sustin ca, chiar daca ii raspunde oricand la telefon si presedintelui PSD, „spatele” lui Costescu a fost asigurat, de fapt, de presedintele Camerei Deputatilor. Mai ales ca este binestiuta febletea lui Valeriu Zgonea pentru specialistii proveniti din „pepiniera” feroviara de la Rosiori. Ceea ce si explica ascensiunea „locotenentului” lui Costescu, Marius Chiper, in fruntea Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA., relateaza National.

Numai ca, iata, premierul Ciolos are toate sansele sa scape de acest veritabil „cui al lui Pepelea” infipt in guvernul sau de Valeriu Zgonea, chiar inainte de a fi constient de increngaturile transpartinice in care apare numele lui Dan Costescu, cel pe care este foarte posibil ca, in curand, sa-l chinuiasca amintirile comune cu Gruia Stoica si Relu Fenechiu, doi dintre „clientii” preferati ai DNA. Culmea este insa ca, la fel ca in nenumarate alte cazuri, „pustiul de bine” pare sa-l faca tot Nicolae Vacaroiu, cel care a declansat, pe cont propriu, un adevarat „jihad” impotriva „baietilor destepti” din ministere.

Printre care se numara si cei care, prin incalcarea legii, au fost numiti, nu selectati conform anumitor criterii in consiliile de administratie din cadrul Ministerului Transporturilor, cum este, de exemplu, cazul la SC Electrificare  CFR SA. Asa ca, dupa cum verifica inspectorii Curtii de Conturi, acestia au fost platiti ilegal cu cate 3.300-4.000 de lei fiecare lunar, in locul celor doar 48 de lei care le-ar fi revenit intr-o atare situatie.

Orgoliu de „ciocanar”

Iata ca, in sfarsit, Valeriu Zgonea pare sa-si fi vazut visul cu ochii, asa ca a reusit sa traga sforile astfel incat Dan Costescu a ajuns ministrul Transporturilor. Probabil insa ca presedintele Camerei Deputatilor o fi facut aceasta „minune” fara cine stie ce interese ascunse, ci doar asa, din orgoliu, in amintirea vremurilor cand, pana sa ajunga „coleg cu Mihai Viteazu”, era „ciocanar” de roti prin gara de la Rosiori. Asa ca, peste noapte, „gruparea Rosiori” a ajuns la sefia Transporturilor, dupa ce Dan Costescu a fost uns ministru, iar omul de incredere al acestuia, Marius Chiper, director general, fie el si interimar, al CFR SA. De altfel, prietenia dintre cei doi este una veche, Costescu avand incredere numai in Chiper la luarea unor decizii pe cat de grele, pe atat de ilogice.

Dusmanii proiectelor europene

Si chiar daca tot mai multi initiati in ale „viesparului” de interese de la Transporturi sunt gata sa bage mana in foc ca, nu peste multa vreme, vor iesi la iveala legaturile nevazute care il leaga pe Dan Costescu de personaje aflate pe lista neagra a DNA, in frunte cu Gruia Stoica sau Relu Fenechiu, cert este ca noii „jupani” de la Transporturi au trecut prin multe impreuna. Ca de exemplu atunci cand au hotarat, ramane de vazut de ce, desfiintarea directiei de proiecte europene a CFR, adica a structurii prin care Comisia Europeana acordase fonduri importante si prin intermediul carora acestea erau si derulate!

Ca doar nu o fi contat in aceasta hotarare, care se poate dovedi riscanta daca de la Bruxelles se pun intrebari incomode pe aceasta tema, experienta din domeniu al lui Marius Chiper. Cel care, pe cand coordona unitatea de management proiecte europene pe Arad, era codasul intregului minister.

Platiti regeste

Insa pana atunci, atat Dan Costescu, cat si celalalt „locotenent” al sau, directorul general adjunct de la SC Exploatare CFR SA, Viorel Scurtu, vor intra in furcile caudine ale Curtii de Conturi. Care vrea sa afle de ce au fost create prejudicii uriase prin ilegalitatile comise la numirea si remunerarea membrilor din Consiliile de Administratie la societatile din cadrul Ministerului Transporturilor. Pentru ca si in prezent, in cadrul MT functioneaza ilegal Consilii de Administratii provizorii, numite de catre reprezentantii statului in AGA si mandatate de secretarii de stat. Iar „buba” este ca in aceste CA-uri au fost numiti membri care nu au parcurs vreun proces de selectie, fiind insa remunerati conform prevederilor OUG 109, cu cate un salariu mediu brut pe ramura, adica in jur de 3.300-4.000 de lei pe luna pentru fiecare membru.

Iar ilegalitatea care da de lucru Curtii de Conturi consta in faptul ca nu au fost aplicate la numirea acestora in CA prevederile Legii 31/ 1990, ceea ce ar fi insemnat ca fiecare membru ar fi luat doar 48 de lei pe luna! Un caz concret este cel de la SC Electrificare CFR SA, unde provizoratul Consiliului de Administratie in functie dureaza din luna iunie 2014 si pana in prezent, depasind cu mult maximumul de noua luni prevazut de lege. Mai mult, cu exceptia a doi membri, unul revocat si celalalt in functie, ceilalti componenti ai CA nu au parcurs procesul de recrutare si de selectie, fiind insa platiti regeste. Si ilegal, daca se confirma banuielile oamenilor lui Nicolae Vacaroiu. Iar aceasta situatie pare una generalizata la nivelul intregului minister.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.