Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a explicat că se intră în linie dreaptă pentru a începe construcția Drumului Expres Focșani - Brăila. Județul Brăila devine ”noul pol de interes al Europei”, pentru că în Brăila și Galați va fi hub-ul logistic pentru reconstrucția Ucrainei. În acest sens se construiește și aeroportul Galați-Brăila, s-a finalizat Podul de la Brăila, se construiește Drumul Expres Focșani-Brăila și se fac investiții masive în porturile dunărene de la Brăila și Galați.
Detaliile Drumului Expres Focșani-Brăila
”Am primit multe întrebări despre Drumul Expres Focșani - Brăila. Vă prezint aici stadiul la zi al acestui drum de mare viteză, după cum urmează:
- vinerea trecută a fost emisă decizia de mediu și urmează să se emită și Acordul de Mediu în perioada următoare (2 săptămâni);
- au fost identificați toți proprietarii și a fost finalizată documentația de expropriere, fiind avizată deja de OCPI;
- astăzi urmează să fie analizată în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, iar în funcție de acest CTE, va intra în procedurile administrative de aprobare, urmând a fi înaintată documentația către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii #MTI pentru avizare în CTE - MTI;
- în baza acestui aviz al CTE - MTI, urmează înaintarea documentației către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pentru a fi avizată în Consiliul Interministerial;
- după obținerea tuturor avizelor în consiliile de mai sus, urmează elaborarea proiectului de Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, care va fi supus avizării pe circuitul intern al MTI;
- avizarea proiectului de Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici în circuitul extern al ministerelor avizatoare (Finanțe, Justiție, etc);
- aprobarea proiectului de Hotărâre de Guvern în ședința Guvernului României;
- elaborarea caietului de sarcini pentru proiectare și execuție lucrări;
- lansarea licitației pentru proiectare și execuție lucrări in aproximativ 2 luni.
Traseul Drumului Expres Focșani - Brăila
Drumului Expres Focșani - Brăila va avea o lungime de 73,5 km și este împărțit în trei loturi:
- Lotul 1 (28,2 km), care începe de la nodul rutier Focșani cu Autostrada A7 și se termină la nodul rutier Măicănești;
- Lotul 2 (37,6 km), de la descărcarea provizorie din DJ204B, DN23B până la descărcarea provizorie din DJ255A;
- Lotul 3 (7,7 km), de la nodul rutier Siliștea până la nodul rutier cu Podul peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea.
Drumul Expres Focșani - Brăila va cuprinde:
- 2 benzi pe sens
- 57 structuri (24 poduri, 31 pasaje, 2 structuri casetate)
- parcare de scurtă durată
- spațiu de servicii tip S1
- 6 noduri rutiere:
1) Nod rutier Focșani x A7
2) Nod rutier Milcovul (DN23A)
3) Nod rutier Măicănești (DN23)
4) Nod rutier Corbu (DN23)
5) Nod rutier Siliștea (DJ221C)
6) Nod rutier Brăila
Traseul Drumului Expres se desfășoară pe raza teritoriilor județelor Vrancea și Brăila.
Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.”, arată Irinel Ionel Scrioșteanu.
În Galați și Brăila se construiesc aeroport și hub logistic
Poziția strategică a României, în contextul războiului din Ucraina, are și efecte benefice pentru țara noastră. Județele Brăila și Galați vor deveni noul ”centru de interes” al Europei, asta pentru că în această zonă va fi amplasat hub-ul de reconstrucție pentru Ucraina, dar tot pentru Brăila și Galați se construiește un nou aeroport.
Investițiile pentru hub-ul regional destinat reconstrucției Ucrainei, investițiile în noul aeroport, dar și investițiile în porturile dunărene din Brăila și Galați vor avea efecte benefice în economia celor 2 județe.
Hub-ul logistic va concentra toate ajutoarele venite din Europa pentru Ucraina, acestea urmând a fi depozitate în Galați și Brăila, iar apoi transferate către Ucraina.
Transformarea zonei Galați – Brăila într-un hub logistic pentru companiile străine va dinamiza investițiile străine în zona celor două orașe, dar și investițiile în judeţele din estul României, aflate la graniţa cu Republica Moldova şi Ucraina, zona Moldovei înregistrând unele decalaje de dezvoltare, comparativ cu alte regiuni ale României.
Noul aeroport Galați-Brăila
Specialiştii au stabilit că aeroportul din judeţul Galaţi va avea o suprafaţă de 250 de hectare, la care se va adăuga o zonă rezervată pentru investiţii publice de aproximativ 115 hectare.
„Am reuşit, după multe luni de negocieri şi multe drumuri la Bucureşti, să trecem de o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu. Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bîrlad (Vaslui), precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea.
Comentează