Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Se ține de cuvânt? Victor Ponta nu mai candidează în 2016: Motivul deciziei sale

vot-ponta-gandul.info

Premierul Victor Ponta nu mai candidează la nicio funcție în 2016! Decizia nu a luat-o acum, ci în urmă cu mai bine de 2 ani. În februarie 2013, premierul Victor Ponta a declarat că nu va mai candida la alegerile parlamentare din 2016 dacă până la acea dată autostrada Comarnic-Braşov nu va fi terminată. “Dacă nu e gata până în 2016 nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Braşov şi cu Piteşti-Craiova”, a spus Ponta, la Realitatea TV.

Citește și: Decizie de ultimă oră: Ponta iese din spital, dar rămâne în Turcia

În mai 2013, premierul a întărit promisiunea că nu va mai candida la nicio funcţie dacă tronsonul de autostradă dintre Comarnic şi Braşov nu va fi terminat până în anul 2016.

Vezi şi: Liviu Dragnea: Victor Ponta trăiește, e viu

Acum, la mijlocul anului 2015, Ministerul Transporturilor anunţă oficial eşecul concesiunii pentru Comarnic-Braşov, după doi ani de calcule şi căutări de finanţare.

Concesiunea celor 53 de km de autostrada dintre Comarnic si Brasov, afacere semnata cu asocierea Vinci - Aktor - Strabag, a picat si autoritatile anunta oficial cel de-al treilea esec in zece ani de a realiza autostrada de pe Valea Prahovei.

Odata cu anuntul noului esec, autoritatile de la Transporturi vor detalia si ce masuri vor lua in locul actulului proiect, . Eforturile se vor concentra pe realizarea de centuri ocolitoare la statiunile din Valea Prahovei, precum si demararea de la buget a capetelor de autostrada dinspre Comarnic si dinspre Brasov.

Concesiunea care acum a picat a fost semnata in decembrie 2013 si aprobata printr-un memorandum in Guvern la inceputul anului 2014.

Prin acel memorandum, se stabilea lungimea de 53 de km (mai putin fata de cei 58 de km din planurile initiale), costul de 1,8 miliarde de euro pentru constructie si poiectare si valoarea taxei de 7 lei pe autoturism.

La mai bine de un an dupa, in februarie 2015, Ministerul Transporturilor a facut public si detaliile esentiale ale proiectului: în 26 de ani cat ar urma sa dureze concesiunea, statul roman trebui sa plateasca in total 8,45 miliarde de euro pentru cei 53 de km de autostrada intre Comarnic si Brasov, adica 160 milioane de euro/km.

Într-un comunicat de presă, CNADNR SA “anunţă anularea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea si întreţinerea autostrăzii Bucureşti - Braşov, tronsonul Comarnic-Braşov”.

Printre motivele invocate de CNADNR pentru eşecul concesiunii se numără:

- posibilitatea de a se ajunge la o situaţie de nerespectare a angajamentelor pe care România le-a încheiat cu CE, FMI, Banca Mondială în privinţa ţintei de deficit bugetar şi a datoriei publice (lucru pe care statul îl ştia de la bun început);

- ofertantul câştigător nu a reuşit să obţină implicarea instituţiilor financiare internaţionale BEI, BERD, IFC (o cauză fiind probabil exact neconcordanţa cu angajamentele de la punctul 1);

- Ministerul Finanţelor Publice a refuzat să emită o scrisoare de susţinere a proiectului şi al suportării costurilor aferente din bugetul de stat”.

Un ultim motiv prezentat de Compania de Drumuri este că “Prezentarea publică a proiectului a generat o puternică reacţie negativă, mai ales în privinţa costurilor prezentate”.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.