Gara de Nord este cea mai mare gară din România și, de multe ori, servește drept ”poartă de intrare” în țara noastră, mulți turiști venind cu trenul, iar prima imagine care le apare în România este o gară veche și dărăpănată. Acest lucru se va schimba pentru că Gara de Nord va fi recondiționată și va deveni una dintre cele mai frumoase gări din Europa.
Istoria Gării de Nord
Gara de Nord din București, una dintre cele mai vechi și emblematice gări din România, a fost inaugurată pe 20 octombrie 1869. Construită în perioada în care România se moderniza și integra în rețeaua feroviară europeană, gara a fost proiectată de arhitectul francez Léon Radu.
Inițial, aceasta a fost folosită doar de către familia regală și destinată să fie un punct central pentru căile ferate care conectau Bucureștiul de alte mari orașe din țară și din Europa. Gara a fost un simbol al progresului tehnologic și economic al țării în acea perioadă.
Modernizarea accesului și securității
Printre cele mai notabile modificări se numără introducerea de porți la peroane asemănătoare celor de la metrou, precum și automatele speciale pentru achiziționarea biletelor. Aceste dispozitive vor permite citirea electronică a biletelor, oferind o experiență modernă și eficientă călătorilor. În plus, accesul pe peroane va fi securizat cu porți mecanice și cititoare de bilete, sporind nivelul de securitate al gării.
Inovații în infrastructura gării
Printre alte schimbări propuse se numără implementarea unui sistem avansat de încălzire și răcire. Se vor instala unități de tip inverter și perdele de aer cu încălzire electrică la ușile de trafic intens, înlocuind agentul termic furnizat de RADET. De asemenea, toaletelor le vor fi aduse îmbunătățiri semnificative, inclusiv aerisire și răcire, pentru a asigura un standard ridicat de confort.
Energie verde și alte îmbunătățiri
Un alt aspect important al proiectului este instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperișul gării, un pas major către sustenabilitate și eficiență energetică. Aceste instalații vor contribui la reducerea impactului ecologic al Gării de Nord și vor sprijini tranziția către surse de energie regenerabilă.
Termene și consultare publică
Planurile pentru modernizarea Gării de Nord sunt în prezent supuse consultării publice. Data limită pentru trimiterea propunerilor este 8 aprilie, iar consultarea se va încheia pe 12 aprilie. În această perioadă, părțile interesate pot face observații și sugestii privind proiectul.
Dacă aceste planuri vor fi implementate conform proiectului, Gara de Nord va experimenta o transformare remarcabilă, poziționându-se astfel alături de cele mai spectaculoase gări din Europa și oferind o experiență de călătorie modernă și confortabilă pentru toți pasagerii.
Comentează