Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Se recondiționează una dintre clădirile emblematice ale Bucureștiului: istoria fabuloasă a unui adevărat monument/ VIDEO

gara de nord

Se reconstruiește una dintre clădirile emblematice ale Bucureștiului: istoria fabuloasă a unui adevărat monument

CFR va iniția lucrări ample de modernizare la Gara de Nord, care se vor întinde pe o perioadă de 46 de luni. Întreg proiectul va costa 85 de milioane de euro, iar în prezent se lucrează la elaborarea proiectului tehnic, informează Ziarul Financiar.

„Contractul pentru modernizarea Gării de Nord - faza I - prevede o durată de 5 luni pentru elaborarea proiectului tehnic, 4 luni pentru obţinerea avizelor, acordurilor şi a autorizaţiei de construire, iar perioada aferentă lucrărilor efective de modernizare este de 46 de luni de la emiterea ordinului de începere“, au transmis reprezentanţii companiei către ZF.

CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, a semnat contractul în valoare de 419,85 mil. lei (85 mil. euro), fără TVA, pentru modernizarea Gării de Nord, cu asocierea de firme GDO Mov Impex - Omega Cert Sistem. Modernizarea Gării de Nord - faza I -  se află în etapa de elaborare a proiectului tehnic, potrivit oficialilor Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.

Istoria fabuloasă a Gării de Nord

Cea mai mare poartă de intare în București, Gara de Nord, este unul dintre cele mai importante puncte din întregul oraș și cel mai mare nod feroviar din întreaga țară. Gara a fost de asemenea martoră la momente definitorii din istoria României, precum vizita țarului Alexandru al II-lea al Rusiei, sau revenirea regelui Mihai I în România, din data de 21 decembrie 1947.

Deși în ziua de astăzi este cea mai mare și mai importantă gară din București și din țară, Gara de Nord nu a fost prima din Capitală, acest titlu fiind deținut de Gara Filaret, care a fost înființată la 31 octombrie 1869, cu prilejul deschiderii primei linii de cale ferată din țară, care lega Bucureștiul de Giurgiu. Importanța acesteia a scăzut din ce în ce mai mult odată cu inaugurarea Gării de Nord, ajungând în cele din urmă să fie transformată în timpul regimului comunist în autobază.

content-image

Construcția Gării de Nord a început în data de 10 septembrie 1868 când, sub privire regelui Carol I, a fost pusă piatra de temelie a acesteia. Patru ani mai târziu, gara este inaugurată pe 25 septembrie 1872, odată cu punerea în funcțiune a liniei Roman-Galați-București-Pitești, care avea o lungime de peste 600 de km și prevedea 39 de stații.

Regele Carol I spunea că el nu va ieși din România decât pe ”drumul de fier”, așa cum era cunoscută pe atunci calea ferată.

Clădirea gării a fost construită de consorțiul străin Strousberg, care a primit de asemenea în sarcină realizarea mai multor tronsoane de cale ferată.

La acea vreme Bucureștiul se dorea a fi „Micul Paris”, fapt care se reflectă și în modul în care a fost gândit proiectul Gării de Nord. Acesta era inspirat din punct de vedere arhitectural după Gare du Nord din Paris, clădirea fiind construită în formă de U, și anume două corpuri paralele unite de un al treilea perpendicular acestora.

Viitorul Gării de Nord

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susține că în urma lucrărilor de modernizare, Gara de Nord va deveni un punct multimodal modern, cu multiple facilități pentru călători.

”Prin această investiție se dorește transformarea Gării de Nord în punct multimodal modern, dar și într-o zonă comercială atractivă a Capitalei.

Lucrările vizează inclusiv:

-amenajarea spațiilor destinate serviciilor pentru călători;

-asigurarea facilităților pentru persoanele cu dizabilități;

- crearea unor spații verzi centrale, a unei zone moderne de așteptare și de petrecere a timpului pentru persoanele aflate în tranzit;

- montare unor sisteme noi de ventilație și de încălzire;

- modernizarea sistemului de iluminat.”, scria ministrul Transporturilor.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.