Se schimbă radical situația autostrăzilor din România: Țara noastră efectiv va bubui în următorii 2 ani

Autor: Lucian Negrea, Reporter

Publicat: 26-06-2024

Actualizat: 26-06-2024

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Marile proiecte de infrastructură din România vor fi preluate, oficial, de către noua structură Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Acest pas este unul extrem de important, asta pentru că România va avea o companie specializată strict pe investiții rutiere. În următorii 2 ani, țara noastră va avea cel mai mare ritm de construcție al kilometrilor de autostradă, până în 2025 urmând a fi dați în circulație 360 de kilometri.

Autostrada Moldovei, Autostrada Sibiu-Pitești sau Autostrada Cluj-Oradea sunt cele mai importante proiecte de infrastructură aflate în lucru și până în 2025 este de așteptat să se dea în circulație 320 de kilometri din aceste 3 autostrăzi.

„Compania Naţională de Investiţii Rutiere este una din cele două companii rezultate în urma reorganizării CNADNR. CNADNR practic a continuat din CNAIR, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Noi, CNIR, vom prelua tot ceea ce înseamnă investiţii, drumuri expres, autostrăzi, pasaje, variante opolitoare, urmând ca cei de la CNAIR să se ocupe doar de partea de întreţinere şi administrare, aşa cum spune şi numele de altfel. Odată cu dezvoltarea reţelei, am depăşit borna de 1.000 km de autostradă şi drumuri expres, dar nu trebuie să uităm de drumurile naţionale, care au o lungime considerabilă - peste 17.000 km. Este necesar o companie care să se aplece mai mult pe aceasta zonă de întreţinere, întreţinere care costă“, a explicat Gabriel Budescu, informează ZF.

Budescu: Vom prelua 7 proiecte mari

Șeful CNIR a precizat că noua companie va prelua proiectele foarte mari de la CNAIR, iar aceștia vor rămâne doar cu partea de administrare de drumuri. În mai multe rânduri, în Ministerul Transporturilor s-a pus problema că CNAIR nu are capacitatea de a lucra cu adevărat la ritmul în care se construiesc autostrăzile din România.

„La ora actuală avem un ordin de ministru care nominalizează primele şapte proiecte ce urmează să le preluăm. Şi, suplimentar, vom mai lansa noi un nou proiect, Bucureşti-Giurgiu. Astfel, cele şapte proiecte care au fost nominalizate în ordinul de ministru sunt Tg. Mureş-Tg. Neamţ, secţiunea de munte autostrăzii A8. Aceasta la rândul ei este cei 157 de km, ei sunt împărţiţi în 6 tronsoane. Două dintre ele au fost deja lansate la licitaţie de colegii din CNAIR. Celelalte patru cel mai probabil le vom lansa noi la în momentul preluării. Avem autostrada Tângu Neamţ- Iaşi-Ungheni care are 93,3 km. Este în fază finală studiul de fezabilitate. Probabil noi ulterior vom lansa execuţia lucrărilor. Avem de asemenea Braşov-Bacău. Avem de asemenea Ploieşti-Braşov, un proiect complicat“, a spus directorul.

Proiectele care vor fi transferate de la CNAIR la CNIR:

– Autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț (secțiunea II Miercurea Nirajului – Leghin);
– Autostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni;
– Autostrada A13 Bacău – Brașov;
– Autostrada A3 Ploiești – Brașov;
– Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț;
– Drumul Expres Focșani – Brăila;
– Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri