DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Şeful agenţiei naţionale de presă din SUA a primit interdicţie de a lua decizii privind angajaţii şi de a interveni în conţinutul editorial

presa

Un judecător federal a pronunţat o hotărâre împotriva şefului agenţiei care deţine Voice of America şi alte entităţi de presă finanţate de statul american ce era acuzat că încearcă să le transforme în vehicule de propagandă pentru a promova agenda preşedintelui Donald Trump, informeazp apnews.com, potrivit news.ro.

Decizia îi interzice lui Michael Pack, CEO al U.S. Agency for Global Media, să ia decizii privind personalul angajat şi să intervină în operaţiunile editoriale.

Citește și: Soția și Menajera, INTERPUSELE lui Daniel Tudorache - Lua prin intermediul lor diamante, vacanțe de lux, școli private, și aveau conturi și de 3 milioane de lei

Pack, realizator de film conservator, aliat al lui Trump şi fost asociat al lui Steve Bannon, care a fost consilier al preşedintelui, nu şi-a ascuns intenţia de a schimba radical agenţia după ce a preluat conducerea ei în luna iunie.

El a demis conducerile Radio Free Europe/Radio Liberty, Radio Free Asia, Middle East Broadcasting Networks şi Open Technology Fund.

Directorul şi directorul adjunct al Voice of America au demisionat cu câteva zile înainte de concedierile făcute de Pack, care a destitutit şi comitetul de conducere.

Acţiunile lui au fost criticate atât de democraţi, cât şi de republicani în Congres, care controlează bugetul agenţiei de presă.

Procesul a fost deschis luna trecută la Curtea de Justiţie a Districtului Columbia de cinci directori care au fost concediaţi sau suspendaţi din funcţii. Ei l-au acuzat pe Pack şi pe consilierii lui că au încălcat „protecţia statutară”, care apără organizaţiile de presă de interferenţe politice.

Ulterior, Pack a anunţat că a revocat regula de securitate elaborată de Broadcasting Board of Governors. Într-un comunicat publicat pe site-ul agenţiei, el a spus că regula îi interzicea, în mod eronat, să conducă operaţiuni de transmisiune şi făcea agenţia greu de gestionat.

Judecătoarea Beryl Howell a decis vineri să impună interdicţii preliminare care să îl împiedice pe Pack să ia decizii legat de jurnaliştii angajaţi de agenţie, să comunice direct cu ei şi să conducă vreo anchetă privind conţinutul editorial sau jurnaliştii.

În luna iulie, Pack a ordonat efectuarea unei investigaţii cu privire la publicarea unui pachet video cu Joe Biden, acum preşedinte ales al SUA, pe site-ul VOA. El a spus că segmentul era „pro-Biden” şi că echipa lui are în vedere acţiuni disciplinare împotriva celor responsabili.

Citește și: DOSAR DRAMA unei femei traficate de 'iubitul' din gruparea Bodi-Tâmplaru - I-a pus PISTOLUL la tâmplă, a tăiat-o și o amenința că o incendiază, pentru bani

Paisprezece jurnalişti de la VOA au trimis, în luna august, o scrisoare managementului în care protestau faţă de acţiunile lui Pack, inclusiv concedierea jurnaliştilor străini şi comentariile lui care denigrau echipa VOA, ceea ce, spuneau ei, pune în pericol credibilitatea entităţii şi a colegilor lor.

„Curtea a confirmat că Primul Amendament le interzice domnului Pack şi echipei lui să încerce să preia controlul asupra acestor entităţi de presă, să ancheteze jurnaliştii pentru pretinse părtiniri şi să încerce să influenţeze sau să controleze conţinutul”, a spus Lee Crain, avocatul reclamanţilor, într-un comunicat.

VOA a fost fondată în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, iar prin statutul dat de Congres trebuie să prezinte publicului internaţional ştiri şi informaţii independente.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.