Gigantul tehnologic Apple ar putea plăti compensații financiare unor utilizatori, în urma unui proces colectiv privind activarea neintenționată a asistentului vocal Siri.
Apple a acceptat un acord în valoare de 95 de milioane de dolari, în cadrul unui proces intentat în California.
Potrivit New York Post, procesul, denumit Lopez v. Apple, a fost inițiat în 2021 de Fumiko Lopez și alți consumatori, care au acuzat compania că a înregistrat conversații private fără consimțământ.
Siri ar fi fost activat fără comanda vocală
Reclamanții susțin că Siri a fost activat accidental, fără rostirea comenzii „Hey, Siri”, și că aceste înregistrări ar fi fost transmise către terți, ceea ce ar fi dus ulterior la afișarea de reclame personalizate în Apple Search și Safari.
Apple neagă toate acuzațiile, precizând că nu a făcut nimic ilegal sau nepotrivit, potrivit New York Post.
Cine poate solicita compensații
Sunt eligibile persoanele care au deținut sau cumpărat un dispozitiv Apple cu Siri, între 17 septembrie 2014 și 31 decembrie 2024, și care au experimentat activarea accidentală a Siri în timpul unei conversații confidențiale.
Dispozitivele eligibile includ:
- iPhone
- iPad
- Apple Watch
- MacBook
- iMac
- HomePod
- iPod touch
- Apple TV
Solicitanții pot primi până la 20 de dolari per dispozitiv, cu un maximum de cinci dispozitive per persoană, adică maximum 100 de dolari.
Cum poți depune o cerere
Consumatorii care au primit o notificare (e-mail sau carte poștală) pot folosi numărul de identificare pentru a depune cererea. Cei care nu au fost contactați, dar consideră că sunt eligibili, pot aplica pe site-ul oficial de soluționare.
Sunt necesare următoarele: nume complet și adresa, dovada achiziției sau, în lipsa acesteia, numărul de serie și modelul dispozitivului
Data limită pentru depunerea cererilor este 2 iulie 2025. La completarea cererii, utilizatorii pot alege modalitatea de plată dorită: cec fizic, e-cec sau transfer bancar direct.
Comentează