Situație critică în aviație: Zboruri întârziate în masă din cauza blocajului guvernamental american

Autor: Diana Pană

Publicat: 08-10-2025 21:46

Article thumbnail

Sursă foto: telegraph.md

Administrația Federală a Aviației (FAA) a avertizat că marți seara nu vor fi suficienți controlori de trafic aerian în turnul de control al Aeroportului Internațional O'Hare din Chicago. În Nashville, atât de mulți controlori au rămas acasă, încât facilitatea care ghidează avioanele la aterizare și decolare a fost nevoită să se închidă.

Aceste situații apar după mai bine de o săptămână de blocaj guvernamental și afectează birouri FAA din întreaga țară, generând întârzieri semnificative la zboruri. Facilitățile de apropiere și plecare pentru Houston, Newark și Las Vegas au funcționat cu personal redus marți seara, alături de centrele din Boston, Atlanta, Philadelphia și Dallas. Cele două aeroporturi principale din Houston, Hobby și George Bush Intercontinental Airport, erau de așteptat să înregistreze întârzieri la sol, scrie CNN.

Controlorii, îngrijorați de lipsa salariilor

Problemele apar pe fondul faptului că tot mai mulți controlori se declară bolnavi. La fel ca ofițerii Administrației Securității Transporturilor, controlorii de trafic aerian sunt considerați angajați esențiali și trebuie să lucreze fără plată în timpul închiderii guvernamentale.

„Aceasta este sursa lor de venit. Acum sunt îngrijorați că, dacă nu își vor primi salariile, cum vor plăti ipoteca? Cum vor plăti rata la mașină? Ce vor face pentru a pune mâncare pe masă?”, a declarat Sean Duffy, secretarul Transporturilor, la Fox News.

Următoarea zi de plată este 14 octombrie, dar dacă guvernul nu își reia activitatea până atunci, controlorii vor fi plătiți doar pentru timpul lucrat înainte de închidere. În lipsa reluării activității guvernamentale, 28 octombrie va fi prima zi de plată programată în care controlorii nu vor fi plătiți deloc.

Nick Daniels, președintele Asociației Naționale a Controlorilor de Trafic Aerian (NATCA), a declarat: „Avem personal insuficient și echipamente nesigure, și ne confruntăm cu aceste probleme, iar asta face parte din reziliența și redundanța pe care le susținem, de care avem nevoie în sistem. Putem colabora cu FAA pentru a rezolva problemele atunci când apar, pentru a elabora un plan și, în cele din urmă, pentru a asigura siguranța pasagerilor. Aceste tipuri de scenarii nu sunt o noutate; ele sunt o realitate cu care controlorii de trafic aerian se confruntă zi de zi.”

aeroport Chicago

Piloții preiau controlul în lipsa turnului

Cazurile recente au arătat cum piloții trebuie să preia responsabilități atunci când turnurile de control nu funcționează. La Aeroportul Internațional Hollywood Burbank din California, turnul a fost închis luni seara, iar zborurile au utilizat o frecvență comună de informare a traficului (CTAF).

„Ce se întâmplă este că piloții trebuie să acționeze ca piloții din aviația generală – piloți care zboară fără controlul traficului aerian”, a spus Mary Schiavo, analist de transport la CNN. „Ei pot face asta, dar trebuie să utilizeze o linie de comunicații care este un fel de linie comună de chat.”

Daniels a subliniat: „Faptul că turnul din Burbank trebuie să treacă la ATC Zero în această seară nu este ceva anormal, o problemă cu personalul din Nashville sau din alte locuri nu este o raritate. Acestea sunt lucruri cu care ne confruntăm zi de zi.”

Piloții au fost nevoiți să comunice între ei pentru a menține siguranța zborurilor. „Southwest 1591, suntem pe punctul de a traversa pista opt pe (calea de rulare) alfa și apoi vom vira la stânga pe (calea de rulare) Delta”, a anunțat pilotul unui Boeing 737 tuturor celor care ascultau.

În ciuda provocărilor, FAA recomandă piloților să monitorizeze și să comunice pe CTAF-ul desemnat de la 10 mile până la aterizare. Mary Schiavo a explicat: „Este fezabil, dar adaugă o marjă de pericol. Nu este la fel de sigur ca și controlul complet al traficului aerian.”

Pe lângă Burbank, alte 11 facilități ale FAA au raportat deficit de personal în aceeași noapte, inclusiv turnurile de control din Phoenix, Denver, Newark, Jacksonville, Chicago, Washington, DC și Indianapolis.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri