Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Softul SIRAR - Cum digitalizarea nu poate rămâne doar o poveste

SIRAR
Vasile Apostol

Digitalizarea are un impact profund și generalizat asupra tuturor aspectelor societății și ale economiei, ducând la apariția unor noi modele de organizare a muncii în cadrul institutiilor publice,  favorizând inovarea acestora.

Adoptarea unor modalități de lucru inovatoare, care să implice într-o anumită măsură o autonomie mai mare a angajaților, poate răspunde nevoilor conducatorilor și angajaților, adesea obligați să își asume numeroase roluri.

Digitalizarea instituțiilor publice este reglementată prin lege și vizează efectuarea în mod electronic a activităților instituțiilor, sens în care se va asigura transparența decizională, accesul facil la informații, arhivare electronică și nu în ultimul rând protecția mediului. Implementarea unui astfel de sistem integrat permite realizarea în deplină siguranță și securitate a informațiilor.

Softul SIRAR, un produs lansat pe piața din România în urmă cu aproximativ 9 luni, a dovedit că Administrația Publică din România este îndreptată către reformă și tehnologizare.

SIRAR ESTE PRIMUL SOFT DIN ROMÂNIA DESTINAT GESTIONĂRII EFICIENTE A TUTUROR LITIGIILOR UNEI INSTITUȚII ȘI URMĂRIRII GRADULUI DE IMPLEMENTARE A MĂSURILOR/RECOMANDĂRILOR STABILITE ÎN URMA ACTIVITĂȚILOR DE CONTROL.

Softul SIRAR, un instrument de lucru 100% românesc, a fost dezvoltat pornind de la existenţa unor probleme ce păreau extrem de greu de rezolvat pentru conducătorii de instituţii din România – eficientizarea proceselor care de multe ori scapă ochiului vigilent al managerului instituției, raportarea în timp real a progresului unor obiective, cât și notificarea cu privire la diversele termene care se apropie.

O analiză retrospectivă asupra companiei SIRAR efectuată de-a lungul anului 2022, raportându-ne la momentul lansării produsului, recte aprilie 2022 și finalul anului, arată dinamica ascendentă înregistrată de această nouă companie în mai puțin de 9 luni.

Softul SIRAR s-a facut vizibil prin intermediul aparițiilor în cadrul sesiunilor Adunării Generale a Asociației Comunelor din România (ACoR), prezentând funcționalitățile Softului și avantajele pe care acestea le oferă utilizatorilor.

Activitatea de promovare a culminat cu inițiativa producătorilor emisiunii “Banii în mișcare” de a prezenta aceasta idee inovativă ce vizează digitalizarea administrației publice din România.

VIITORUL DIGITAL AL ADMINSITRAȚIEI PUBLICE DIN ROMÂNIA

Validarea softului SIRAR survine, pe de o parte, prin prisma portofoliului de clienți și feedback-ul pe care de-a lungul timpului aceștia l-au oferit, rezultând un grad ridicat de satisfacție și, deopotrivă, ca urmare a publicării unui articol de prezentare a produsului în cadrul uneia dintre cele mai prestigioase reviste germane adresată studiului științelor contemporane.

EFICIENTIZAREA ACTIVITĂȚII, PRIN INTRODUCEREA DE INSTRUMENTE INTELIGENTE CARE SĂ OFERE ASISTENȚĂ ANGAJAȚILOR

Prin activitatea zilnică, echipa SIRAR, formată din tineri ambitioși, cu idei inovatoare, contribuie la consolidarea succesului softului, asigurând printre altele consilierea utilizatorilor cu privire la functionalitățile acestuia.

Nerespectarea termenelor procedurale poate conduce la diferite sancțiuni, după cum urmează:

-        nulitatea actului de procedură;

-        decăderea din termenul prevăzut pentru îndeplinire actului;

-        perimarea cererii adresată instanței;

-        prescripția dreptului de a obține executarea silită;

-        sancțiuni pecuniare;

-        sancțiuni disciplinare;

-        obligația de refacere sau completare a actului îndeplinit fără îndeplinirea formelor legale;

-        obligația de despăgubire a părții vătămate prin încălcarea formelor procedurale.

  • Gestionarea tuturor litigiilor instituției:

-Softul transmite utilizatorilor notificări cu privire la stadiul dosarelor aflate pe rolul instanțelor de judecată, informație furnizată în timp real de pe site-ul portal.just.ro (cu 90, 60, 30, 20, 15, 10, 5, 3 și 1 zi(le) înainte de termenul de judecată precum și transmiterea soluțiilor pe scurt pentru fiecare termen de judecată în parte și a dispozitivului sentinței la termenul final de judecată, în mod automat pe email;

-Posibilitatea creării prin intermediul softului a unei baze de date care să includă toate litigiile unei instituții;

-Generarea unui Raport Dosar pentru fiecare dosar introdus în sistem, în cadrul căruia vor fi prezentate succint informațiile esențiale;

-Softul SIRAR calculează termenele de îndeplinire a actelor de procedură, inclusiv în etapa administrativă, prin transmiterea de notificări atât prin e-mail cât și în cadrul softului;

-Pune la dispoziția utilizatorului, calendarul litigiilor și a actelor de procedură ce trebuie îndeplinite, în perioada prestabilită;

Monitorizările recomandărilor / măsurilor impuse de către organele de control în urma vizitelor efectuate sunt esențiale, în sensul în care, acestea au titlu obligatoriu!

Monitorizarea la termen a obligațiilor ce revin instituțiilor publice în implementarea măsurilor/ recomandărilor stabilite în urma activităților de control efectuate de către toate instituțiile cu competențe de control (Curtea de Conturi, Auditul Intern, ITM, ISC, ISU, Garda de Mediu, DSP, etc.)

-Softul transmite utilizatorilor notificări prin e-mail atât cu privire la acțiunile întrepinse în monitorizarea recomandărilor/măsurilor cât și cu privire la termenele de implementare ale acestora (cu 90, 60, 30, 20, 15, 10, 5, 3 și 1 zi(le) înainte de termenul de implementare);

-Acces rapid la documentele emise de organele de control cât și la procesul intern al deciziilor prin care sunt implementate măsurile/recomandările;

-Eficientizarea punerii în aplicare a măsurilor dispuse în urma misiunilor de control;

-Oferă ordonatorului principal de credite posibilitatea de a monitoriza implementarea măsurilor/recomandărilor dispuse ordonatorilor secundari și terțiari

Eliminarea birocrației/hârtiilor;

Informarea privind începerea misiunii de audit desfășurată de Curtea de Conturi, cu 60 și 30 de zile înainte de demararea controlului.

Alte aspecte importante:

-Posibilitatea de stocare a documentelor instituției în arhiva electronică din cadrul aplicației;

-Oportunitatea de a accesa biblioteca legislativă înglobată în soft;

-Acordarea asistenței tehnice 24/7, prin intermediul modulului de chat inserat în aplicație.

-Softul este înregistrat în Registrul Național al Programelor pentru calculator la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (ORDA).

-Softul are marcă înregistrată, emisă de către Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM).

-Datele sunt stocate în cloud, respectând normele privind securitatea cibernetică.

-Societatea noastră deține certificări privind Securitatea Informației (ISO 27001) și Certificarea sistemului de management al calității (ISO 9001).

-Documentele privind protecția datelor, confidențialitatea informațiilor sunt întocmite de specialiști în domeniu cu respectarea legislației aplicabile.

PROTEJAREA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR

Digitalizarea este o pârghie excelentă pentru accelerarea tranziției către o economie neutră din punct de vedere climatic, circulară și mai rezilientă.

Prin intermediul softulului, se elimină aproape în totalitate utilizarea hârtiei în cadrul activităților administrative pe zona de litigii, rapoarte de control, bibliotecă legislativă, arhivă electronică, pe cale de consecință diminuându-se generarea de deșeuri.

SIRAR este o aplicaţie de tip web, accesibilă de pe orice device - telefon, tabletă, PC -, gândită şi proiectată astfel încât să fie foarte uşor de gestionat de către utilizatori.

Softul SIRAR se califică drept instrument care contribuie în mod substanțial la atenuarea schimbărilor climatice sau la adaptarea la schimbările climatice și, în mod evident, nu aduce prejudicii semnificative vreunuia dintre obiectivele de mediu, așa cum sunt ele stabilite prin REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2021/2139 AL COMISIEI.

SECURITATE CIBERNETICĂ

Atacurile cibernetice sunt încercări de a folosi abuziv informațiile, prin furt, distrugere sau publicare cu scopul de a perturba sau distruge sistemele și rețelele de calculatoare.

Printre domeniile care se bazează în mare măsură pe rețele și sisteme informatice și care sunt astfel cele mai expuse riscului de atacuri cibernetice se numără infrastructura digitală.

Softul beneficiază de certificări specifice privind Securitatea Informației (ISO 27001) și Managementul Calității (ISO 9001). Datele sunt stocate în cloud, respectând normele privind securitatea cibernetică.

content-image

RETROSPECTIVA 2022

Succesul softului SIRAR, cu adresabilitate inițială către sectorul public, a condus la extinderea funcționalitatilor la Mediul de Afaceri din România, sens în care, în luna octombrie a fost lansată versiunea SIRAR 2.0, care propune sprijinirea activității curente de la nivelul companiilor, pentru a preveni numeroasele provocări apărute în gestiunea curentă a acestora.

În raport cu ampla experiență a echipei SIRAR, atât în domeniul IT, cât și în domeniul administrației publice, suntem mândri să aducem la cunostința opiniei publice, faptul că cele 9 luni de activitate din anul 2022 reprezintă un barometru important pentru activitatea softului, al cărui număr de utilizatori a depășit pragul de 250, având ca și clienți ministere, agentii, consilii judetene, primării, companii private.

Clienți emblematici:

-Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării;

-UAT Municipiul Cluj-Napoca;

-Administrația Fondului pentru Mediu;

-Primaria Sector 4;

-Consiliul Județean Maramureș;

-Electrica Serv – S.A.

VASILE APOSTOL, FONDATORUL SOFTULUI SIRAR:

“În 15 ani de experiență în managementul instituțiilor  publice, precum și în domeniul atragerii de finanțări nerambursabile, am înțeles importanța automatizării/digitalizării activităților care intră în sfera exercitării prerogativei de putere publică.

Orice instituție publică, în raport de actele administrative pe care le emite, are LITIGII care trebuie gestionate, este CONTROLATĂ de către ORGANELE CU COMPETENȚĂ stabilită prin lege, sau în cazul celor cu atribuții de control întocmesc RAPOARTE DE CONTROL, ale căror măsuri sau recomandări trebuie implementate.

Softul SIRAR vine să susțină activitatea ordonatorilor de credite și a funcționarilor publici pe zona litigiilor și a rapoartelor de control, în raport cu gestionarea și monitorizarea acestora la nivel de termene de îndeplinire, posibilitatea arhivării electronice a informației și biblioteca legislativă.

Prin VERSIUNEA 2.0 A SOFTULUI, DEDICATĂ MEDIULUI PRIVAT DIN ROMÂNIA, am urmărit același obiectiv , digitalizarea fluxurilor de lucru la nivel de Litigii și Rapoarte de control.

Consider ca au fost 9 LUNI de succes, în care softul a fost validat prin clienții pe care îi avem, instituții publice importante în România, companii private mari, însă ne vom considera misiunea încheiată în momentul în care toate instituțiile publice din țară vor înțelege importanța automatizării/digitalizării proceselor zilnice de activitate.

Apreciem că rezultatele remarcabile ale anului 2022, au fost obținute într-un context dificil, cauzat de faptul că produsul nostru este unul nou și inovativ, dar au fost posibile printr-o colaborare strânsă cu clienții actuali. Sau, așa cum ne place să îi numim, partenerii noștri.”

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.