DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Somnul – Ce faci cand nu poti sa adormi?

insomnie

Somnul si odihna sunt factori importanti atat pentru sanatate, cat si pentru aspectul fizic. Ce faci atunci cand nu poti sa adormi?

Somnul ajuta refacerea intregului organism si este o perioada in care creierul nostru functioneaza la alti parametri.

Cei stresati pot avea dificultati in a adormi. Toate grijile par sa se adune fix atunci cand mintea ar trebui sa se odihneasca. Diferite probleme incep sa defileze printre ganduri si sa nasca noi si noi intrebari si dileme.

Exista totusi solutii simple si la indemana oricui.

Automasaj

Automasajul conduce atentia asupra corpului. Se poate incepe cu masajul picioarelor si se poate continua cu cel al scalpului, fruntii, sprancenelor, tamplelor, cefei. Se pot freca rapid palmele cateva secunde si se pot plasa pe ochii inchisi.

Respiratie

Dupa automasaj poti incerca o tehnica inspirata din meditatie: ramai cu ochii inchisi si concentreaza-te asupra respiratiei! Poti incepe sa respiri profund, expirand si inspirand incet, pe indelete si poti adauga mici pauze intre reprizele de inspirat si expriat. Poti fi atent doar la senzatia respiratiei sau iti poti indrepta atentia si asupra partilor din corp care tocmai au fost masate.

Ceai si aromaterapie

Plantele iti pot fi si ele de ajutor, sub forma de ceai sau sub forma de ulei esential. Bea un ceai cald (nu fierbinte). Poti alege ceai de tei, musetel, rooibos, levantica.  Poti picura cateva picaturi de ulei esential de lavanda pe un prosop umed pe care sa il plasezi in camera de somn.

Sex

Se pare ca pentru a putea avea orgasm, oamenii se elibereaza de frici, se relaxeaza. In timpul orgasmului si dupa acesta, se produc hormoni (oxitocina, vasopresina) care favorizeaza relaxarea si somnul si se inhiba productia de cortizol.

Aer curat

Nu ai cum sa dormi bine cand nu este destul oxigen in camera. Daca deschizi geamul, se poate regla si nivelul de umiditate din incapere. Daca simti ca aerul e in continuare prea uscat, pune un castron cu apa langa pat sau pe calorifer.

Pentru insomnii grave este bine sa mergeti la medic si la psiholog.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.