În „era” rețelelor de socializare, românii preferă în continuare să se informeze de la televizor în legătură cu problemele politice. Potrivit unui sondaj realizat la nivel naţional de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională - CURS, în luna noiembrie 2017, nu mai puțin de 71% dintre români își iau informațiile politice de la televiziuni, în vreme ce internetul este o sursă de informații în acest domeniu doar pentru 13% dintre români. Un studiu INSOMAR realizat pentru CNA în urmă cu 10 ani arăta că 75,8% dintre români se informează de la televizor despre politică.
Vezi și: SONDAJ - Veşti pentru Klaus Iohannis. Cine l-ar putea învinge la următoarele prezidenţiale
La întrebarea „De unde vă informați, cel mai des, în legătură cu problemele politice din România?”, cei intervievați au răspuns în felul următor:
TV (Pro TV, Antena 1 și 3, TVR, Realitatea, România TV etc.) - 71%
Radio (Radio România Actualități, Europa FM) - 3%
Ziare - 1
Prieteni/cunoscuți - 6%
Familie - 3%
Internet - 13%
Nu știu/ Nu răspund - 3%
Rezultatele de la prima întrebare nu sunt atât de surprinzătoare dacă ținem cont de faptul că 43% dintre români nu accesează deloc rețelele de socializare, fie pentru că nu doresc, fie pentru că nu au acces la acestea.
Cât de des accesați rețelele sociale (Facebook, Twitter, Youtube etc.) de obicei?
Mai des de o dată pe zi - 21%
O dată pe zi - 16%
2-3 ori pe săptămână - 8%
Mai rar - 11%
Niciodată/Nu am acces - 43%
Nu știu/ Nu răspund - 1%
Cu privire la activitatea politică pe rețelele de socializare, dvs. vă considerați...? (% dintre cei care accesează rețelele sociale)
Activ - 15%
Mai degrabă activ - 18%
Mai degrabă pasiv - 24%
Pasiv - 39%
Nu știu/ Nu răspund - 4%
Volumul eşantionului a fost de 1067 de respondenţi, votanţi în vârstă de 18 ani şi peste. Universul de eşantionare: populaţia adultă, neinstituţionalizată, în vârstă de 18 ani şi peste, la nivel naţional. Interviurile au fost realizate în teren, față în față.
***