Începând cu 10 septembrie, șoferii vor putea folosi Centura Sud a Timișoarei, o secțiune de drum rapid pe care o așteaptă de 15 ani. Deschiderea circulației se va produce fără vreo festivitate specială, Sorin Grindeanu luând decizia să nu mai facă inaugurări cu fast la loturile de drumuri rapide finalizate.
Ministrul PSD este primul din istoria Ministerului Transporturilor care ia o astfel de hotărâre, lăsând în seama Direcțiilor Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) sarcina comunicării oficiale a finalizării tronsoanelor și a secțiunilor de drum sunt deschise circulației.
Această practică nu este singulară. Dacă ne rezumăm la ultima perioadă, Ministrul Transporturilor a avut aceeași abordare și în cazul secțiunii Lazaret -Boița de pe DN7 Valea Oltului, sau a Variantei Ocolitoare Bârlad, care le permite celor care tranzitează zona să nu mai traverseze municipiul, astfel încât circulația spre și dinspre Vama Albița (frontiera cu Republica Moldova) să se desfășoare în condiții mai bune.
Centura Sud Timişoara are o lungime de 26 km și asigură ieşirea spre Serbia
DRDP Timișoara a făcut anunțul oficial al finalizării Centurii Sud a municipiului. Acesta are o lungime de 26 km, asigură ieşirea spre Serbia şi va face legătura şi cu centura de nord a oraşului, cu ieşire pe autostrada A1. Valoarea investiţiei se ridică la 384 milioane de lei.
„Marți, 10.10.2024, după ora 16, se va deschide traficul pe varianta de ocolire Timișoara Sud. Tronsonul se desfășoară pe raza municipiului Timișoara și a localităților Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă și Ghiroda și completează varianta existentă de ocolire a Timișoarei, pornind din nodul rutier de pe DN 6 (Ghiroda). Pe lângă beneficiile locale, centura Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe autostrada A1 Nădlac – Sibiu”, a transmis DRDP Timișoara.
Constructorul a finalizat lucrările și a reușit să dea în folosință acest drum mult așteptat de șoferi în numai 14 luni de la semnarea contractului de preluare a execuției, după rezilierea contractului de către statul român cu Tirrena Scavi, în decembrie 2022.
Monitorizarea permanentă, cheia finalizării record a proiectelor
Chiar dacă nu face inaugurările cu fast ale secțiunilor de drumuri rapide finalizate, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și șeful CNAIR, Cristian Pistol, continuă să efectueze frecvent vizite neanunțate pe diverse șantiere de autostrăzi, căi ferate și alte proiecte majore de infrastructură.
În acest mod, ei se asigură că antreprenorii mențin un progres constant al lucrărilor și astfel se elimină întârzierile care au afectat adesea marile proiecte de infrastructură din România. De asemenea, aceste vizite contribuie și la creșterea transparenței și la informarea publicului, aspecte esențiale pentru câștigarea încrederii cetățenilor în gestionarea proiectelor publice.
Prezent într-o astfel de vizită de lucru la Centura Sud Timișoara săptămâna trecută, ministrul Sorin Grindeanu a anunțat și alte proiecte de infrastructură importante care vor fi construite în următori ani:
• Varianta Ocolitoare Timișoara Vest;
• Autostrada Timișoara-Moravița;
• Drumul de legătură dintre DN69 și Autostrada A1;
• Tunelurile de pe Autostrada Lugoj- Deva (Margina- Holdea).
Comentează