La Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu sunt foarte multe de spus, ci sunt multe de făcut şi mi-aş dori să am un mandat care să înceapă să se vadă în lucruri concrete, a declarat, vineri, ministrul de resort, Sorin Grindeanu, la preluarea mandatului de la ministrul interimar Dan Vîlceanu.
"Am preluat mandatul de ministru al Transporturilor şi Infrastructurii ştiind că românii au mari aşteptări de la acest minister şi ştiind că 30 de ani de democraţie, aşa cum am avut-o, au dus la o datorie imensă a statului faţă de cetăţeni, iar datoria asta imensă este tot ceea ce cuprinde dezvoltarea reţelei de infrastructură de transport. Cauzele au fost multiple în aceşti 30 de ani. Nu am venit la acest minister să caut vinovaţi, dar asta nu înseamnă că dacă voi găsi nu vor fi spuşi. Am venit în primul rând să încercăm să deblocăm, să facem lucruri bune pentru români, să începem să plătim din datoria pe care statul în aceşti 30 de ani o are faţă de cetăţenii săi. Mi-aş dori să am un mandat care să fie unul care să înceapă să se vadă în lucruri concrete", a spus Grindeanu.
Noul şef al Transporturilor a dat asigurări că va merge pe şantiere pentru a vedea "cu ochii lui" cum se desfăşoară lucrurile.
"Cred că la acest minister nu sunt foarte multe lucruri de spus, ci sunt multe lucruri de făcut şi, dacă o să aveţi timp, dacă o să aveţi disponibilitate, să ştiţi că sunt un om căruia îi place foarte mult să meargă să vadă cu ochii lui cum se desfăşoară lucrurile. Aşa am făcut şi când eram viceprimar la Timişoara, aşa am făcut şi când eram preşedinte de Consiliu Judeţean Timiş şi ştiu şi când se anunţă din timp vizitele ministrului, doar că ştiu şi tehnicile de a se ocoli - m-am învăţat în timp - de a se ocoli acele vizite anunţate", a susţinut el.
Sorin Grindeanu a făcut referire şi la planul pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, de aproape 73 de miliarde de euro, care se află în negocieri la Comisia Europeană, precizând că va merge la Bruxelles pentru a grăbi aprobarea sa.
"Sunt lucruri foarte importante de făcut în următoarea perioadă pentru a debloca sau a face actele normative, acele repere din PNRR. Sunt cumva rămase câteva dintre ele în urmă, pe acest interimat şi pe un guvern interimar care nu a putut să dea ordonanţe de urgenţă. Acesta este un lucru pe care va trebui să îl recuperăm imediat în perioada următoare. De asemenea, acel plan investiţional de aproape 73 de miliarde (de euro - n. r.) este la Bruxelles - şi o să merg la Bruxelles, o să am discuţii şi cu doamna comisar Adina Vălean - încât să primim rapid acea aprobare, să putem să dăm Hotărârea de Guvern, astfel încât lucrurile să intre în normal, atât din punct de vedere al PNRR, cât şi din punctul de vedere al viitorului exerciţiu bugetar 2021-2027", a afirmat ministrul.
Miercuri, la Parlament, acesta a arăta că planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a României, pe următorii 10 ani, în valoare de aproape 73 de miliarde de euro, se află în faza de negocieri la Comisia Europeană şi speră ca până la sfârşitul anului să fie aprobat prin Hotărâre de Guvern.
Potrivit lui Sorin Grindeanu, acest plan, elaborat în 2020 la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, are un rol triplu legat de o prioritizare a investiţiilor, o actualizare a Master Planului General de Transport al României, fiind totodată un document cadru de referinţă pentru politicile relevante.
"Având în vedere că ne aflăm într-o perioadă de tranziţie între două exerciţii bugetare 2014 - 2020, respectiv 2021-2027, şi pentru că avem un Master Plan General de Transport aprobat în 2016, precum şi analizând necesitatea corelării tuturor acestor politici relevante în vederea realizării obiectivelor de infrastructuri necesare, acest plan investiţional are un rol triplu. După datele pe care le am în acest moment, el a fost elaborat în interiorul Ministerului Transporturilor în anul 2020, urmând etapele pe care vi le-am spus. Acest rol triplu este legat de o prioritizare a investiţiilor, ceea ce este extrem de important pe această decadă 2020 - 2030, de asemenea înseamnă o actualizare a strategiei de implementare a Master Planului General de Transport şi, totodată, reprezintă un document cadru de referinţă pentru politicile relevante. În esenţă, acest plan investiţional vizează o schimbare de paradigmă în sensul concentrării eforturilor şi politice şi instituţionale şi financiare ale României pe un set clar de priorităţi care să ducă în 2030 la crearea unei reţele naţionale de transport, care să reprezinte ceea ce ne dorim cu toţii, coloana vertebrală de dezvoltare a economiei naţionale", a explicat el la audierile din Parlament.
Sorin Grindeanu își anunță strategia de la Ministerul Transporturilor: 'Aşa am făcut şi când eram preşedinte de Consiliu Judeţean Timiş'
Explorează subiectul
Articole Similare

189
Ministrul Sănătății face plângere la Parchetul General: Secția ATI de la Sfânta Maria Iași era autorizată ilegal de DSP
189

658
FOTO Adriana Bahmuțeanu și George Restivan s-au căsătorit la aproape o lună de la moartea mamei vedetei: 'În memoria ei am venit astăzi aici'
658

1.088
Teorie a conspirației de 'noaptea minții' promovată de un înalt oficial rus, apropiat de Putin: 'Occidentul vrea să ucidă 90% din pământeni cu ajutorul LGBT și a armelor biologice!'
1.088

1.695
Sindicatul din Guvern acuză: Legea e fentată pentru 17 mașini aduse la Cancelaria Prim-Ministrului
1.695

1.096
VIDEO Ionuț Moșteanu: Guvernul cumpără direct! Corveta din Turcia va avea pe ea armament american
1.096

2.806
Mihai Tudose dinamitează puternic coaliția: Noi la PSD avem un vot pentru a discuta relansarea economiei, nu alte tăieri
2.806

3.802
Reacția CSM, după ce în raportul Departamentului de Stat al SUA au fost identificate probleme ale justiției din România
3.802

967
Ultimă oră - Nicușor Dan a discutat cu premierul Suediei: NATO a fost un subiect fierbinte
967

4.062
Victor Ciutacu, despre planul șoc al coaliției. Ilie Bolojan, candidat la Primăria Capitalei
4.062

1.198
Cum a aflat Jimmy Kimmel că emisiunea sa a fost suspendată: ce s-a întâmplat în spatele culiselor
1.198

5.517
Coincidență sau punctaj? Cum au apărut pe Facebook zeci de postări aproape identice despre Nicușor Dan
5.517

1.222
Ce a descoperit un bărbat în urma unei investigații
1.222

1.899
`Regele ciobanilor` a vrut să-i fenteze cu martori pe procurorii EPPO dar a picat cu brio testarea poligraf - La final fermierul a fost trădat de propriile angajate
1.899
Comentează