La Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu sunt foarte multe de spus, ci sunt multe de făcut şi mi-aş dori să am un mandat care să înceapă să se vadă în lucruri concrete, a declarat, vineri, ministrul de resort, Sorin Grindeanu, la preluarea mandatului de la ministrul interimar Dan Vîlceanu.
"Am preluat mandatul de ministru al Transporturilor şi Infrastructurii ştiind că românii au mari aşteptări de la acest minister şi ştiind că 30 de ani de democraţie, aşa cum am avut-o, au dus la o datorie imensă a statului faţă de cetăţeni, iar datoria asta imensă este tot ceea ce cuprinde dezvoltarea reţelei de infrastructură de transport. Cauzele au fost multiple în aceşti 30 de ani. Nu am venit la acest minister să caut vinovaţi, dar asta nu înseamnă că dacă voi găsi nu vor fi spuşi. Am venit în primul rând să încercăm să deblocăm, să facem lucruri bune pentru români, să începem să plătim din datoria pe care statul în aceşti 30 de ani o are faţă de cetăţenii săi. Mi-aş dori să am un mandat care să fie unul care să înceapă să se vadă în lucruri concrete", a spus Grindeanu.
Noul şef al Transporturilor a dat asigurări că va merge pe şantiere pentru a vedea "cu ochii lui" cum se desfăşoară lucrurile.
"Cred că la acest minister nu sunt foarte multe lucruri de spus, ci sunt multe lucruri de făcut şi, dacă o să aveţi timp, dacă o să aveţi disponibilitate, să ştiţi că sunt un om căruia îi place foarte mult să meargă să vadă cu ochii lui cum se desfăşoară lucrurile. Aşa am făcut şi când eram viceprimar la Timişoara, aşa am făcut şi când eram preşedinte de Consiliu Judeţean Timiş şi ştiu şi când se anunţă din timp vizitele ministrului, doar că ştiu şi tehnicile de a se ocoli - m-am învăţat în timp - de a se ocoli acele vizite anunţate", a susţinut el.
Sorin Grindeanu a făcut referire şi la planul pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, de aproape 73 de miliarde de euro, care se află în negocieri la Comisia Europeană, precizând că va merge la Bruxelles pentru a grăbi aprobarea sa.
"Sunt lucruri foarte importante de făcut în următoarea perioadă pentru a debloca sau a face actele normative, acele repere din PNRR. Sunt cumva rămase câteva dintre ele în urmă, pe acest interimat şi pe un guvern interimar care nu a putut să dea ordonanţe de urgenţă. Acesta este un lucru pe care va trebui să îl recuperăm imediat în perioada următoare. De asemenea, acel plan investiţional de aproape 73 de miliarde (de euro - n. r.) este la Bruxelles - şi o să merg la Bruxelles, o să am discuţii şi cu doamna comisar Adina Vălean - încât să primim rapid acea aprobare, să putem să dăm Hotărârea de Guvern, astfel încât lucrurile să intre în normal, atât din punct de vedere al PNRR, cât şi din punctul de vedere al viitorului exerciţiu bugetar 2021-2027", a afirmat ministrul.
Miercuri, la Parlament, acesta a arăta că planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a României, pe următorii 10 ani, în valoare de aproape 73 de miliarde de euro, se află în faza de negocieri la Comisia Europeană şi speră ca până la sfârşitul anului să fie aprobat prin Hotărâre de Guvern.
Potrivit lui Sorin Grindeanu, acest plan, elaborat în 2020 la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, are un rol triplu legat de o prioritizare a investiţiilor, o actualizare a Master Planului General de Transport al României, fiind totodată un document cadru de referinţă pentru politicile relevante.
"Având în vedere că ne aflăm într-o perioadă de tranziţie între două exerciţii bugetare 2014 - 2020, respectiv 2021-2027, şi pentru că avem un Master Plan General de Transport aprobat în 2016, precum şi analizând necesitatea corelării tuturor acestor politici relevante în vederea realizării obiectivelor de infrastructuri necesare, acest plan investiţional are un rol triplu. După datele pe care le am în acest moment, el a fost elaborat în interiorul Ministerului Transporturilor în anul 2020, urmând etapele pe care vi le-am spus. Acest rol triplu este legat de o prioritizare a investiţiilor, ceea ce este extrem de important pe această decadă 2020 - 2030, de asemenea înseamnă o actualizare a strategiei de implementare a Master Planului General de Transport şi, totodată, reprezintă un document cadru de referinţă pentru politicile relevante. În esenţă, acest plan investiţional vizează o schimbare de paradigmă în sensul concentrării eforturilor şi politice şi instituţionale şi financiare ale României pe un set clar de priorităţi care să ducă în 2030 la crearea unei reţele naţionale de transport, care să reprezinte ceea ce ne dorim cu toţii, coloana vertebrală de dezvoltare a economiei naţionale", a explicat el la audierile din Parlament.
Sorin Grindeanu își anunță strategia de la Ministerul Transporturilor: 'Aşa am făcut şi când eram preşedinte de Consiliu Judeţean Timiş'
Explorează subiectul
Articole Similare

132
Donald Trump a dat undă verde: Se deschide 'Cutia Pandorei' în SUA și va genera un cutremur
132

466
Doamnele de fier ale Japoniei schimbă total direcția țării: Se naște un mare jucător în Asia
466

1.018
VIDEO Americanii trag în tot ce mișcă în zona Pacificului: Se complică situația cu Venezuela
1.018

401
VIDEO Ministrul Sănătății, despre raportarea nosocomialelor: "Am modificat normativul după care funcţionează secţiile de ATI"
401

608
Program special de sărbători la Catedrala Națională: când se poate vizita și ce slujbe vor avea loc
608

1.223
VIDEO Promovare cu final scandalos: cascadoria unei companii auto a provocat daune unui monument faimos
1.223

454
Motivele pentru care ajungi 'într-un punct mort' când aplici pentru un nou job și cum ieși din el - Platformele nu mai sunt locuri unde 'încarci CV-ul și aștepți'
454

655
Ministrul Sănătății, declarații tranșante: de ce nu au ce căuta bijuteriile și unghiile false în Terapie Intensivă
655

1.380
Se schimbă vremea radical: ANM anunță temperaturile sub normalul acestei perioadei
1.380

1.723
Ce gest cumplit a făcut o tânără de 18 ani, după ce iubitul i-a atins nasul
1.723

520
Urmează să devii părinte? Iată topul celor mai populare nume în 2025 pentru bebelușii Generației Beta – factorii care le influențează alegerea
520

777
Nicușor Dan anunță o posibilă 'flexibilitate' a Bruxelles-ului privind termenul pentru pensiile speciale
777

844
'După ce nu mai eşti popular, nu se mai foloseşte nimeni de poza ta': Traian Băsescu intervine în disputa privind folosirea imaginii lui Nicuşor Dan de către USR
844


















Comentează