Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Sorin Grindeanu: Start pentru lucrările pe Varianta Ocolitoare Comarnic! Va avea o lungime de 6 km la profil de drum naţional cu două benzi

Digi24
Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a participat luni la începerea lucrărilor pe Varianta Ocolitoare Comarnic, el precizând că va avea o lungime de 6 km la profil de drum naţional cu două benzi. Despre autostrada Comarnic-Braşov, ministrul a spus că s-a ajuns la o variantă care este fezabilă, care asigură finanţarea, după ce iniţial s-a venit cu un cost la vreo 8 miliarde de euro, pe aproximativ 160 de kilometri, ceea ce depăşeşte puterea ministerului de finanţare, potrivit news.ro.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni, la deschiderea lucrărilor pe Varianta Ocolitoare Comarnic, că pe parcursul anului trecut, ministerul Transporturilor a aprobat 60 de protocoale prin care a descentralizat tot felul de lucrări către autorităţile locale, prea puţine, din punctul său de vedere, ajungând în stadiul de a fi implementate.

Grindeanu a mai spus că au mai semnat un protocol cu Consiliul Judeţean Prahova, astfel că până la finalul anului va fi desemnat câlştigătorul şi pentru centura de la Buşteni-Azuga, ca după aceea să se intre în faza de proiectare iar în primăvara anului viitor să înceapă lucrările.

”Ideea a fost de a descentraliza asemenea lucrări către autorităţile locale, fiindcă cei de la CNAIR au deja foarte multe lucrări”, a completat Sorin Grindeanu.

Întrebat care este stadiul autostrăzii, ministrul Transporturilor a spus că primul tronson care va fi scos în această perioadă, la licitaţie, este Cristian-Codlea.

”Am avut nenumărate discuţii legate de traseul autostrăzii Comarnic-Braşov, de costuri. Iniţial s-a venit cu un cost la vreo 8 miliarde de euro, pe aproximativ 160 de kilometri, ceea ce depăşeşte puterea ministerului de a finanţa o asemenea lucrare. Şi atunci, au fost câteva luni bune, anul acesta, în care s-a ajuns la o variantă care este fezabilă, care are asigurată finanţarea, urmând ca cei care fac acest studiu de fezabilitate, pe parcursul anului viitor să înceapă să finalizeze toate aceste tronsoane”, a arătat el.

Ministrul a precizat pe Facebook că

”Start pentru lucrările pe Varianta Ocolitoare Comarnic! Va avea o lungime de 6 km la profil de drum naţional cu 2 benzi (1 pe sens), iar configuraţia sa este gândită sa permită inclusiv legătura rutieră dintre DN1 şi viitoarea Autostradă Ploieşti-Braşov, atunci când această autostradă va fi construită”, a precizat ministrul.

Ministrul a mai arătat că ”proiectul are o valoare de 236 de milioane de lei (fără TVA) şi este derulat de Consiliul Judeţean Prahova în parteneriat cu CNAIR”.
”Contractul are o durată de 24 de luni, dintre care 21 de luni faza de execuţie. Sursa de finanţare: Programul Transport 2021-2027”, a subliniat Grindeanu.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.