Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Stația de metrou 'Tudor Arghezi', singura construită în România de către o autoritate locală, se deschide circulației pe 15 noiembrie 2023

Radu Pop

Stația de metrou „Tudor Arghezi”, singura astfel de investiție proiectată și implementată vreodată în țara noastră de către o altă autoritate decât cele ale administrației publice centrale de specialitate, va fi dată în folosință pe data de 15 noiembrie a.c., ca urmare a graficului de activități agreat în comun de către Sectorul 4 al Municipiului București și S.C. Metrorex S.A.

Anunțul a fost făcut astăzi, de către Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, în timpul unei vizite tehnice în clădirea noii faciltăți de transport. Potrivit edilului, toate detaliile tehnice au fost deja bifate, așa că, de la jumătatea lunii viitoare, călătorii sunt invitați să folosească atât stația de metrou, cât și parcarea aferentă acesteia.

„Invit oamenii ca, începând cu 15 noiembrie, să utilizeze stația și parcarea, pentru că doar așa, putem reduce indicii de trafic din București. Evident că nu ne oprim aici și ne ocupăm, împreună cu Consiliul Județean Ilfov, de studiul de fezabilitate pentru extinderea rețelei de metrou către Comuna Berceni. Totodată, continuăm să lucrăm la documentația necesară ridicării în SEAP a magistralei M4, proiect în care suntem asociați cu Ministerul Transporturilor, cu Metrorex, cu Primăria Sectorului 5 și cu Consiliul Județean Ilfov. Toate acestea, precum și toate proiectele pe care le-am finalizat, au un element comun esențial: comunicarea și conlucrarea între autorități. Spre exemplu, avem proiecte comune cu Sectorul 3, cu Sectorul 5, pentru că doar împreună putem reuși!”, a declarat Daniel Băluță.

Toate detaliile legate de modul în care va fi exploatată, în perioada imediat următoare, stația de metrou, au fost oferite, în cadrul aceluiași eveniment, de către directorul general al S.C. Metrorex S.A, Mariana Miclăuș.

„Circulația se va face într-un sistem de tip pendulă, de la stația Tudor Arghezi la stația Berceni, urmând ca apoi, preluarea fluxului de călători să se facă în lung, de la stația Berceni până la stația Pipera. Până la sfârșitul anului, ne-am propus ca sistemul de semnalizare și automatizare să poată fi realizat, astfel încât, circulația să se desfășoare în lung, de la stația Pipera până la stația Tudor Arghezi. Intervalul de circulație a trenurilor va fi, într-o primă fază de 8 minute, urmând ca apoi, să reducem acest interval la 4 minute”, a susținut Mariana Miclăuș.

Prezent la eveniment, prefectul Capitalei, Rareș Hopincă, a apreciat pozitiv impactul pe care stația de metrou Tudor Arghezi și parcarea park&ride aferentă acesteia îl vor avea asupra traficului rutier din sudul Bucureștiului.

„Dezvoltarea infrastructurii de metrou a fost, din păcate pentru noi, bucureștenii, o „rara avis” în ultimii 30 de ani. Iată însă că se întâmplă prin implicarea sectoarelor, prin implicarea domnului primar Daniel Băluță și a Metrorexului, cărora le mulțumesc pentru munca depusă. Iată că se pot face și proiecte integrate pentru transportul public în comun, întrucât altă soluție nu există, în condițiile în care Metrorex înregistrează un trafic de 600.000 de persoane pe zi. Ceea ce s-a întâmplat aici trebuie să se întâmple la fiecare capăt de metrou din București. Este un pionierat care a dat rezultate foarte bune și care trebuie preluat de către întreaga administrație a Bucureștiului. Avem nevoie de facilități de tip park&ride și avem nevoie de noi stații de metrou și de extinderea acestora”, a susținut prefectul Bucureștiului.

Reamintim faptul că recepția noii stații de metrou de pe Șoseaua Berceni a fost realizată în luna martie a anului 2023, după ce anterior, începând cu luna noiembrie 2022, Metrorex a derulat mai multe probe tehnice. Construită pe o suprafață de 15.000 de metri pătrați, stația de metrou Tudor Arghezi a costat 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile. Stației i se adaugă parcarea de tip park&ride, construită tot pe Șoseaua Berceni. Aceasta are o capacitate de 350 de locuri, atât pentru autoturisme, motociclete, cât și pentru persoane cu dizabilități. Construită pe structură metalică, parcarea este dotată cu panouri fotovoltaice, care să asigure energia electrică necesară iluminatului propriu precum și funcționării instalațiilor de automatizare. Aici, șoferii care vin în Capitală dinspre localitățile învecinate își pot lăsa autoturismele într-un loc sigur, corespunzător amenajat pentru ca, ulterior, să-și continue călătoria spre centrul orașului cu metroul.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.