Ștefan Radu Oprea, fost ministru al Economiei, și actual șef al SGG, a venit, pe Facebook, cu precizări despre compania Romaero, care a trecut pe profit, după ce avea pierderi mari.
"#Adevărul despre Romaero
Romaero a trecut pe profit!
A înregistrat profit de 2,5 milioane de lei, după ce a recuperat pierderi de 24,77 milioane lei în 2025 și peste 100 milioane lei în 2024.
Când am preluat mandatul la Ministerul Economiei Romaero avea datorii de peste 780 milioane de lei și nicio factură de încasat, salariile nu erau plătite cu lunile.
Am schimbat imediat Consiliul de Administrație, Directorul General si Administratorul special. Și așa a inceput bătălia pentru recâștigarea renumelui Romaero.
Întrarea în insolvență a fost o decizie obligatorie în contextul pierderii în prima instanță a unui proces cu valoare de 16 milioane de dolari și care ar fi dus la blocarea conturilor, executări și cel mai probabil faliment. Ulterior procesul a fost câștigat. Și asta se întâmplă când ai o echipă care ține cu compania și care se apară bine în instanță.
Însă intrarea în insolvență a adus noi provocări pentru a convinge partenerii/clienții să își mențină încrederea în Romaero. Și am reușit inclusiv prin implicarea acționarului majoritar (ministerul economiei) în dialogul cu reprezentanții companiilor multinaționale cu care aveam contracte.
Astăzi, Romaero are contracte în derulare și capacitate de execuție, proprie sau împreună cu parteneri pe cele trei domenii de activitate: producția de componente, mentenanță avioanelor comerciale și mentenanța avioanelor militare.
Ultimul contract semnat cel cu Wizz Air va aduce siguranță lucrătorilor din Romaero pentru o perioadă de 5 ani.
Noua conducere a ministerului economiei a început schimbarea echipei cu care am lucrat, a lui Dan Butunoi din administrator special și probabil și a lui Bogdan Costaș, Director general. Nu comentez decizia de oportunitate pentru că ea aparține ministrului.
Mă deranjează însă manipularea grosolană a #adevărului prin declarații care nu țin cont de ciclicitatea activității de întreținere a avioanelor. Toată lumea din domeniu știe că vara avioanele zboară intens pentru că este perioada concediilor și numărul de pasageri este mai mare, iar mentenanța începe toamna. Așa se va întâmpla și cu contractul Wizz Air.
Orice declarație despre lipsa de performanță a unei companii la care ești acționar duce la pierderea credibilității acelei companii și implicit la pierderi financiare.
Sper ca Romaero să își continue drumul început de a redeveni un brand național sinonim cu performanța, cu atât mai mult cu cât are și o componentă staregică importantă.
Noi am fost încăpățânați să construim avioane și nu blocuri. Și iată, Romaero este pe profit, există management performant și în companiile unde statul este acționar majoritar", a scris Radu Oprea pe Facebook.































Comentează