Constructorul auto japonez Nissan Motor Co., partener al Renault în cadrul alianţei Renault-Nissan, şi-a anunţat luni intenţia ca jumătate dintre vehiculele vândute la nivel mondial în 2030 să fie vehicule electrificate (pe baterie sau hibride), comparativ cu aproximativ 10% în 2020, transmite Reuters, citat de agerpres.
Conform strategiei pe termen lung, intitulate 'Ambition 2030', prezentată luni de Nissan, producătorul japonez intenţionează să introducă 23 de noi modele electrificate, dintre care 15 complet electrice, până în exerciţiul fiscal 2030/2031. Un număr de 20 dintre noile modele ar urma să fie puse pe piaţă, în următorii cinci ani, a precizat Nissan, care vizează ca, în exerciţiul 2026/2027, peste 75% dintre vehiculele vândute în Europa să fie modele electrificate. În acelaşi an, ponderea vehiculelor electrificate vândute în Japonia ar urma să fie de peste 55% iar în China de peste 40%. În schimb, în cazul SUA, Nissan se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice să reprezinte doar 40% din vânzările sale totale în 2030/2031.
Nissan intenţionează să investească 2.000 miliarde de dolari (15,6 miliarde de euro, la cursul de schimb actual) în următorii cinci ani pentru a accelera tranziţia la vehiculele electrice, adică de două ori mai mult decât a investit în acest domeniu în perioada 2010 - 2020, a precizat directorul general de la Nissan, Makoto Uchida.
"Vom urmări oportunităţile de afaceri care ne vor creşte profitabilitatea pe termen lung spre era automobilelor electrice", a declarat Makoto Uchida, într-o conferinţă de presă.
Nissan a fost unul dintre pionierii mondiali ai vehiculelor electrice, în condiţiile în care a lansat modelul Leaf în anul 2010. Însă, producătorul japonez a fost devansat de grupul american Tesla şi de către marii producători auto, precum Volkswagen iar acum vrea să îşi accelereze dezvoltarea pe segmentul vehiculelor electrice în plină expansiune.
Majoritatea marilor constructori auto au promis că vor renunţa treptat la producţia de vehicule propulsate cu motoare pe ardere internă, urmând să înceteze complet să mai vândă astfel de modele, începând din 2030 cum este cazul constructorului suedez Volvo Cars.
Grupul auto Renault mizează pe o cotă de 65% a vehiculelor electrice în vânzările sale totale din Europa în anul 2025 şi pe una de 90%, în anul 2030.
Alţi constructori auto japonezi au şi ei planuri ambiţioase. De exemplu, Toyota vizează ca, în 2030, totalitatea vehiculelor vândute în Europa şi în China să fie modele electrificate (pe baterie sau hibride), în timp ce în America de Nord ponderea ar urma să fie de 70%. La rândul său, constructorul nipon Honda şi-a propus ca, în 2040, totalitatea vehiculelor vândute la nivel mondial să fie modele electrice.
Potrivit estimărilor firmei de cercetare de piaţă Fuji Keizai Group Co, vânzările globale de vehicule electrificate (hibride, hibride de tip plug-in şi vehicule pe baterie) ar urma să crească de peste opt ori până la 49,19 milioane unităţi în 2035, de la 5,85 milioane unităţi în 2020.
De asemenea, Nissan vrea să devină un jucător-cheie şi pe piaţa bateriilor pentru vehiculele electrice, iar în vară a anunţat că, împreună cu grupul chinez Envision AESC, va construi o mare uzină de baterii în Marea Britanie, în apropiere de uzina sa de asamblare de automobile de la Sunderland. Acest model de uzină integrată ar urma să fie copiat şi pe alte piee cheie ale Nissan, companie care intenţionează să îşi echipeze vehiculele cu propriile baterii electrice de ultimă generaţie (în stare solidă), începând din 2028/2029.
Makoto Uchida a precizat, luni, că o uzină - pilot pentru producţia de baterii în stare solidă va fi gata încă din anul 2024 la Yokohama, în apropiere de Tokyo, unde este şi sediul central al constructorului auto japonez. Uchida a mai spus că viitorul model de baterie va permite reducerea timpului de încărcare cu aproximativ o treime şi, de asemenea, va reduce costul total al unui automobil electric până la un nivel comparabil cu cel al unui automobil pe benzină.
Pentru exerciţiul fiscal 2021/2022, care se va încheia la 31 martie anul viitor, Nissan mizează pe un profit net de 180 miliarde de yeni (1,4 miliarde euro), graţie introducerii de noi modele şi revenirii cererii de automobile pe fondul relansării economice mondiale.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.
Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Strategia Nissan este ca până în 2030 jumătate din vehiculele vândute la nivel mondial să fie electrificate
Explorează subiectul
Articole Similare

30
Brandurile de lux revin în China. Vânzările încep să repornească
30

13
BNR lansează o monedă dedicată celor 80 de ani ai Universității 'George Emil Palade' din Târgu Mureș
13

29
2026, anul marilor premiere: Apple lansează primul iPhone pliabil
29

94
Samsung și Hyundai își întorc atenția spre piața internă: planuri majore de investiții în Coreea de Sud
94

1.483
De ce un fermier din România refuză ofertele de a trimite ouă la export
1.483

109
Grecia lansează "Coridorul vertical" pentru livrarea de gaze americane Ucrainei (Mitsotakis)
109

235
Asigurarea de răspundere civilă pentru trotinetele și bicicletele electrice devine obligatorie din 16 noiembrie
235

56
Consiliul Concurenței critică plafonarea adaosurilor comerciale la anumite alimente: Este justificată doar în situații excepționale
56

1.537
Adrian Câciu îl critică dur pe Radu Miruță, care s-a "plimbat" în Arabia Saudită pe banii arabilor: "Avem conflict de interese, neglijență în serviciu. Pe altele, care țin de moralitate, nu le mai enumăr."
1.537

110
Extrema dreaptă franceză cere o soluție pentru anularea acordului Mercosur
110

1.946
Rezultatele LOTO de duminică, 16 noiembrie – Report uriaș la Joker. Numerele câștigătoare au fost extrase
1.946

2.201
România stă pe un butoi cu pulbere - 7 explozii în 30 de zile și zero soluții. Expert: 'Fără măsuri, siguranța depinde de noroc'
2.201

5.307
Noua țeapă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
5.307


















Comentează