Piaţa de bunuri de larg consum a înregistrat o creştere în valoare cu 12% în prima jumătate a anului în curs, faţă de primul semestru din 2019, iar pe fondul unor preţuri majorate cu 5% gospodăriile din România au cumpărat volume mai mari cu 9% şi au ales segmente inferioare de preţ, potrivit unui studiu GfK, dat luni publicităţii.
"Criza medicală şi, implicit, restricţiile din ultimele luni au determinat schimbări în comportamentul de cumpărare, astfel încât frecvenţa vizitelor la magazin a scăzut cu 6%, iar suma medie plătită la un act de cumpărare a crescut cu aproape 20%", relevă datele studiului.
Conform sursei citate, magazinele de tip discount sunt marii câştigători ai comerţului modern. Astfel, cu o creştere de 37% în valoare faţă de ianuarie - iunie 2019, magazinele de tip discount surclasează supermarketurile şi devin al doilea jucător din comerţul modern din punct de vedere al cotei de piaţă valorice. În aceeaşi perioadă din 2019, ritmul de creştere era de două ori mai mic şi acestea acopereau doar 16% din total cheltuieli pe bunuri de larg consum.
Cel mai afectate din cauza reducerii frecvenţei de cumpărare sunt hypermarketurile şi comerţul tradiţional, care continuă să scadă în importanţă, în timp ce magazinele mici de proximitate sunt printre cele mai dinamice din punct de vedere al atragerii de noi cumpărători, dar şi al creşterii în valoare. 9,5% din gospodăriile din România au cumpărat cel puţin o dată un produs FMCG din online în prima jumătate din 2020, cu 50% mai multe faţă de anul precedent. Cu toate acestea, pentru bunurile de larg consum, acest canal acoperă mai puţin de 1% din total cheltuieli.
Mărcile din segmentul inferior de preţ au cea mai mare contribuţie la creşterea valorică. Astfel, segmentul economy reprezintă un sfert din valoarea pieţei de FMCG în prima jumătate din 2020, însă contribuie în proporţie de 43% la creşterea acesteia. Mărcile proprii îşi continuă trendul ascendent, în special la lactate, în timp ce segmentul premium creşte uşor în importanţă pentru băuturi alcoolice, non-alcoolice, cafea.
Printre categoriile al căror consum a crescut semnificativ în ianuarie - iunie 2020 se numără conservele (carne, peşte), alimentele instant, crema de ciocolată, făina şi mălaiul, produsele de curăţenie, săpunul, şerveţelele umede, aditivii pentru prăjituri, specialităţile de brânză sau napolitanele. Produsele de îngrijire a părului, cremele de faţă şi corp sau deodorantele au înregistrat scăderi în volum, pe fondul creşterii timpului petrecut acasă, se mai arată în studiul GfK.
Studiu Gfk - Românii au cumpărat mai mult şi au ales segmente inferioare de preţ în primul semestru
Articole Similare

2.150
Ilie Bolojan a băgat producătorii de carne de porc în ședință: Guvernul impune reguli noi
2.150

3.608
Criza care va îngenunchea România vine din SUA: Rezerva BNR va scădea, importuril vor sări în aer
3.608

37
Companiile de asigurări din România plătesc despăgubiri uriașe pentru incendii, explozii și avarii
37

25
O nouă campanie publică anticontrabandă, lansată în România şi Republica Moldova
25

4.611
Coalița de guvernare, în aer. Scandal mocnit între PSD și premier, reduceri de cheltuieli vs. concedieri. Miercuri, reuniune cu scântei
4.611

34
Profitul CEC Bank crește puternic în prima jumătate a anului
34

4.030
Medicamente revoluționare intră pe piața românească: Tratează multe probleme, dar prețurile sunt uriașe - DOCUMENT
4.030

58
ANPIS: 148.125 de beneficiari ai indemnizaţiei pentru creşterea copilului, în august 2025
58

1.441
Românii au început să își rezerve vacanțele de Sărbători: Ce se caută anul acesta și ce buget au turiștii
1.441

5.450
Vine revoluția în telefonie! Viitorul e pe orbită: cum un singur telefon poate răsturna licențele, roamingul și tarifele de monopol în România
5.450

3.658
România poate atrage zeci de miliarde de euro: Un consultant fiscal vorbește despre un superholding din companiile de stat profitabile
3.658

5.569
Investiție pe fonduri europene lângă București - Se naște un mare nod rutier
5.569

2.285
Românii îngheață când văd facturile. Orașele care vor plăti mai mult în sezonul rece pentru căldură
2.285
Comentează