Rentabilitatea capitalului uman din România a crescut cu 4% anul trecut, la 1,3, indicator masurat ca fiind venitul brut generat de fiecare angajat pentru fiecare unitate monetara, euro, dolar sau leu, platita de angajator sub forma de remunerare, potrivit studiului PwC Saratoga 2014.
"În conditiile în care veniturile companiilor din România nu au crescut semnificativ anul trecut, iar costurile salariale au ramas relativ constante, cresterea usoara fata de anul precedent a fost data de eficientizarea costurilor indirecte ale companiilor, desi s-au remarcat si o serie de investitii de anvergura în sisteme informatice moderne care au dus la o îmbunatatire a productivitatii", a declarat, potrivit Mediafax, Horatiu Cocheci, senior manager, liderul echipei de servicii de consultanta în resurse umane, PwC România.
Potrivit PwC, companiile au continuat sa investeasca în dezvoltarea angajatilor, înregistrându-se o crestere a numarului de ore de training per angajat (18 ore, fata de doar 15 ore în anul precedent). Pe de alta parte, costul asociat acestui tip de activitate a scazut (105 euro per angajat fata de 135 euro per angajat în anul precedent).
Numarul de ore de training oferit de organizatiile din România este aliniat cu mediile europene (18 ore per angajat la nivel european si 19 ore în cazul tarilor din Europa Centrala si de Est), însa costurile sunt mai mici (105 euro per angajat în România fata de 210 euro în Europa si respectiv 170 euro per angajat în CEE).