Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Studiu: Rentabilitatea angajaţilor din România a crescut în 2014 cu 4%

angajati

Rentabilitatea capitalului uman din România a crescut cu 4% anul trecut, la 1,3, indicator masurat ca fiind venitul brut generat de fiecare angajat pentru fiecare unitate monetara, euro, dolar sau leu, platita de angajator sub forma de remunerare, potrivit studiului PwC Saratoga 2014.

Privita în context european, rentabilitatea capitalului uman din România este mai mare cu 16% decât media europeana (1,12) si decât media tarilor din Europa Centrala si de Est (1,28), se arata într-un comunicat al PwC România.

"În conditiile în care veniturile companiilor din România nu au crescut semnificativ anul trecut, iar costurile salariale au ramas relativ constante, cresterea usoara fata de anul precedent a fost data de eficientizarea costurilor indirecte ale companiilor, desi s-au remarcat si o serie de investitii de anvergura în sisteme informatice moderne care au dus la o îmbunatatire a productivitatii", a declarat, potrivit Mediafax, Horatiu Cocheci, senior manager, liderul echipei de servicii de consultanta în resurse umane, PwC România.

La nivel de sectoare de activitate, se observa o evolutie pozitiva a rentabilitatii capitalului uman în sectorul serviciilor financiare (de la 0,92 la 1,97). Pe de alta parte, rentabilitatea a scazut în sectoarele farmaceutic (1,6 versus 2,01 în anul precedent), bunuri de larg consum (1,23 versus 1,5 în anul precedent) si produse industriale (1,11 versus 1,34 în anul precedent) si s-a mentinut la acelasi nivel în sectorul de retail (1,03).

Potrivit PwC, companiile au continuat sa investeasca în dezvoltarea angajatilor, înregistrându-se o crestere a numarului de ore de training per angajat (18 ore, fata de doar 15 ore în anul precedent). Pe de alta parte, costul asociat acestui tip de activitate a scazut (105 euro per angajat fata de 135 euro per angajat în anul precedent).

"Acest lucru arata ca organizatiile înteleg nevoia de a investi în dezvoltarea angajatilor, însa au devenit din ce în ce mai inovative în ceea ce priveste derularea programelor specifice, orientându-se catre solutii eficiente din punct de vedere al costurilor cum ar fi platformele de e-learning sau cursurile la distanta", a declarat Nicoleta Dumitru, manager, Consultanta în Resurse Umane, PwC România.

Numarul de ore de training oferit de organizatiile din România este aliniat cu mediile europene (18 ore per angajat la nivel european si 19 ore în cazul tarilor din Europa Centrala si de Est), însa costurile sunt mai mici (105 euro per angajat în România fata de 210 euro în Europa si respectiv 170 euro per angajat în CEE).

Studiul PwC Saratoga Romania 2014 prezinta date exhaustive referitoare la indicatori de eficienta ai capitalului uman pe baza datelor colectate de la 80 de companii participante din cinci ramuri economice (industria farmaceutica, industria bunurilor de larg consum, produse industriale, retail si servicii financiare).

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.