Una din trei persoane (33%) a fost agresată pe reţelele de socializare, potrivit rezultatelor unui studiu publicat miercuri de ING Bank România, conform agerpres.
Cauzele hărţuirii online pentru 29% dintre victime au fost postările despre hobby-urile şi interesele proprii, conform cercetării realizată de Unlock Research pentru bancă.
Studiul arată că utilizatorilor români de reţele de socializare le place să posteze despre hobby-urile şi interesele proprii (48%), dar criticile şi comentariile negative îi fac pe un sfert din ei să ezite când postează pe reţelele sociale.
Majoritatea celor intervievaţi (84%) consideră că este mai probabil să primească reacţii negative online, iar 58% spun că au primit reacţii negative la postările din social media.
Prin urmare, unul din cinci utilizatori (21%) a declarat că nu postează sub propria identitate, iar 36% au spus că prietenii lor îşi ascund identitatea atunci când se exprimă pe aceste reţele, potrivit comunicatului ING Bank România.
Conform sursei, pe măsură ce oamenii petrec din ce în ce mai mult timp pe reţelele sociale, hărţuirea cibernetică devine deja un eveniment comun în viaţa de zi cu zi, iar 43% dintre intervievaţi spun că li se întâmplă frecvent cunoscuţilor lor să primească comentarii negative online.
Studiul a arătat că 86% dintre respondenţi recunosc agresiunea online pe care o văd pe reţelele sociale şi definesc comentariile ca fiind cu ură, insulte, glumiţe jignitoare sau critici.
Totodată, 69% dintre respondenţi consideră că aceste comentarii reprezintă o problemă în zilele noastre în societate.
În urma rezultatelor studiului şi pentru a îi încuraja pe români să nu se lase influenţaţi de comentariile negative, ING Bank a lansat campania #unfollowhate, prin care banca invită toţi oamenii activi de pe reţelele sociale să ignore comentariile negative şi să continue să meargă pe drumul lor, se menţionează în comunicat.
Directorul de Marketing, Comunicare şi CSR al ING Bank România, Silvia Mihăilescu, a declarat că în urma rezultatelor studiului, ING Bank România a decis să lanseze campania #unfollowhate.
"Din păcate, comentariile negative sunt o problemă gravă pe reţelele sociale. O problemă care îi împiedică pe oameni să vorbească despre pasiunile lor şi să fie cu adevărat ei înşişi în mediul online. ING îi încurajează să îşi urmeze pasiunile, iar pentru că suntem la final de an şi e perioada în care ne uităm la 2022 cu speranţă şi încredere, rezoluţia ING pentru 2022 este #unfollowhate. Campania pe care o lansăm îşi propune să transmită un mesaj puternic şi clar: fii tu, lumea are nevoie de tine şi de talentul tău. Noi, cei de la ING, te susţinem", a afirmat reprezentanta ING Bank România, citată în comunicat.
STUDIU Una din trei persoane a fost agresată pe reţelele de socializare, iar 84% consideră că este mai probabil să primească reacţii negative online
Explorează subiectul
Articole Similare

16
Nord-Estul României, codaș la accesul la apă curentă: doar jumătate dintre locuitori sunt racordați
16

17
Volumul de lemn exploatat a fost mai mic cu 2,5% în 2024 față de 2023
17

28
Rezerva de aur a SUA a depășit valoarea de 1.000 miliarde dolari
28

3.555
Lege cu impact major: unități turistice și instituții publice, obligate să aibă aceste mesaje la vedere, altfel plătesc amenzi usturătoare - DOCUMENT
3.555

1.325
Cum va investi BERD în România în următorii 5 ani – noua strategie de dezvoltare
1.325

2.325
Răcirea bruscă a vremii scumpește gazele și electricitatea. Cum se va simți în buzunarul românilor
2.325

3.896
'Unii vă vor spune că e dezastru! Nu este!'. Adrian Câciu (PSD) explică situația economică a României după primele 8 luni - avertismentul lansat
3.896

6.245
VIDEO Un drum uriaș prinde contur în România: decizia oficială luată azi pentru un proiect istoric
6.245

6.167
ŞOCANT. Slovenii au reuşit să preia ostil Fondul Proprietatea
6.167

1.000
Aurul nu dă semne de oboseală și urcă spre culmi istorice. Investitorii spun că nu se oprește aici
1.000

5.815
Se pune frână proiectului de suflet al lui Bolojan: Șoseaua de mare viteză care leagă România de Europa, blocată la centru
5.815

1.988
VIDEO Ilie Bolojan promite scăderea facturilor la energie din 2026: 'Facturile ar trebui să scadă, pentru că vor intra în funcțiune noi modalități de stocare a energiei'
1.988

117
AMEPIP anunţă reluarea procedurii de selecţie pentru membrii Consiliului de Admnistrație ai Iprochim SA
117
Comentează