Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Studiu: Unul din doi români cere direct farmacistului medicamentele necesare, în cazul afecţiunilor uşoare, fără a solicita recomandări

medicamente

Unul din doi români cere direct farmacistului medicamentele necesare, în cazul afecţiunilor uşoare, fără a solicita recomandări, în condiţiile în care doar unul din 18 români spune că alege mereu să meargă la medic pentru a obţine o reţetă, potrivit unui studiu efectuat de compania de marketing research 4Service Group România, scrie news.ro.

Românilor le place să creadă că ştiu cu ce medicamente să se trateze de cele mai multe ori, mai ales când vine vorba de afecţiuni uşoare. Iar pentru aceasta aleg, de cele mai multe ori, farmaciile cele mai apropiate, sau cu cele mai mici preţuri, reiese din studiu. În plus, doar unul din 18 români spune că alege mereu să meargă la medic pentru a obţine o reţetă. Cei mai mulţi însă cumpără medicamente uneori cu reţetă, alteori fără reţetă. Nu mai puţin de 49,7% dintre respondenţi au declarat că procedează astfel, potrivit studiului.

”Totodată, aproape jumătate dintre români spun că, de cele mai multe ori, ştiu ce medicamente să cumpere atunci când au o afecţiune uşoară, precum răceli sau dureri de cap. 47,6% dintre ei au răspuns că cer direct farmacistului medicamentele respective, în timp ce doar 31,7% dintre cei ce calcă pragul farmaciilor adresează şi întrebări suplimentare personalului. Puţin peste 5% dintre cei ce au răspuns chestionarului 4Service aleg mereu medicamentele în funcţie de ce spune medicul sau farmacistul”, se arată în comunicat.

Medicii şi farmaciştii sunt cei pe care îi ascultă românii când vine vorba de alegerea unei anumite mărci de medicamente, fiind menţionaţi de 83,6% dintre respondenţi. Astfel, puţin sub 15% dintre români se bazează doar pe experienţele personale anterioare, în timp ce 1,6% dintre ei apelează la rude, prieteni sau cunoscuţi, pentru a afla ce marcă să achiziţioneze. Dar, nici prea multe variante nu sunt pe placul românilor, mai ales atunci când nu li se explică foarte clar diferenţele dintre produse similare - aproape 17% dintre respondenţi s-au arătat deranjaţi de acest lucru.

Citește și: Revoltă în sistem, după ce un medic în gardă a murit: 'Stimați guvernanți, câți vreți să se mai alinieze convoiului mortuar?'

Referitor la farmacii, notorietatea acestora este strâns legată de numărul de unităţi şi distribuţia acestora în România.

”Rugaţi să identifice numele farmaciilor pe care le cunosc, 80% dintre români au menţionat Catena, 6% farmaciile Dona, 56% Sensiblu, 16% Help Net şi 15% Punkt. Cele mai mari lanţuri de farmacii sunt prezente şi în topul preferinţelor românilor, într-o ordine similară cu mărimea lor. Mai exact, cel mai mare lanţ de farmacii din ţară, Catena, e preferat de 20,8% dintre români”, se arată în comunicat.

Topul celor mai apreciate 5 brand-uri de farmacii este completat de grupul A&D Pharma (Sensiblu 11,9% şi Punkt 15), farmaciile Dona (9,8%) şi Maxi Farma (4%). Topul preferinţelor bucureştenilor e completat şi de farmaciile Tei, apreciate de 35,4% dintre respondenţi.

Principalele motive pentru care românii preferă o anumită farmacie sunt preţurile mici şi apropierea

Unul din 3 români a invocat aceste motive. Pe locul trei se află gama largă de medicamente şi produse, cu 15,3% din menţiuni. Urmează serviciile de calitate (7,9%), expertiza farmaciştilor (5,8%) şi disponibilitatea în stoc a medicamentelor căutate de pacienţi (3,7%), potrivit studiului.

Cozile mari sunt cel mai neplăcut aspect în ceea ce priveşte experienţele românilor în farmacii.

”4 din 10 români s-au plâns de cozi şi timpul mare de aşteptare, mai ales atunci când trebuie procesate numeroase reţete compensate. În medie, românii aşteaptă între 3-5 minute la coadă la farmacie. De asemenea, unul din trei români consideră că anumite branduri de medicamente sunt promovate mult prea agresiv în farmacii. Aproximativ 7% dintre clienţii farmaciilor s-au plâns şi de personalul neexperimentat sau nepoliticos”, se arată în studiu.

Totodată, cei ce ai cumpărat medicamente compensate spun că aceste reţete sunt utile şi necesare, dar vin la pachet cu multă birocraţie, timpi mari de aşteptare, gamă mică de produse compensate şi, cel mai des, imposibilitatea de a găsi o farmacie care să mai accepte reţete compensate, din cauza lipsei fondurilor.

”În ceea ce priveşte recomandările farmaciştilor, doar 21% dintre cei ce au completat chestionarul 4Service Group sunt de părere că li se oferă produsul cu cel mai bun raport preţ/calitate. Unul din doi români cumpără însă şi suplimente alimentare sau alte produse recomandate de farmacişti, în plus faţă de medicamentele cerute sau specificate în reţetă”, se arată în comunicat.

Trei sferturi dintre români nu au cumpărat niciodată medicamente online

Cercetarea efectuată de agenţia 4Service Group a abordat şi chestiunea achiziţiei online de medicamente, care este puţin răspândită în România. Aproape 3 sferturi dintre români spun că nu au cumpărat niciodată medicamente online, iar motivele invocate sunt variante: de la simplitatea achiziţiei din farmacii apropiate, sfaturile farmaciştilor, până la lipsa de încredere sau, pur şi simplu, faptul că nu s-au gândit până acum să încerce şi această variantă.

Jumătate dintre cei chestionaţi au răspuns însă că ar fi dispuşi să cumpere medicamente online dacă ar avea ocazia, cu condiţia să fie comercializate de o farmacie cunoscută de ei.

”Un alt motiv pentru care românii preferă să cumpere offline îl găsim în programele de loialitate ale farmaciilor. Nu mai puţin de 86,8% dintre români spun că au folosit cel puţin o dată carduri de loialitate emise de farmacii, iar 48% dintre aceştia chiar le folosesc de fiecare dată. Doar unul din zece români nu foloseşte un astfel de card de loialitate”, se arată în comunicat.

Studiul a fost efectuat de compania de marketing research 4Service Group la nivel naţional, în perioada martie – mai 2019, pe un eşantion de 1890 de persoane, din mediul urban, având vârste cuprinse între 18 şi 72 de ani.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.