Gigantul german BMW caută parteneriate cu firmele din România pe zona de tehnologie şi vrea să demareze un proces de selecţie a companiilor IT româneşti, în vederea implementării strategiei de dezvoltare din sectorul maşinilor electrice, potrivit unei discuţii de astăzi a ministrului Mediului de Afaceri, Alexandru Petrescu, cu managementul BMW.
”În contextul expansiunii conceptului de mobilitate electrică la nivel global, paradigma competitivităţii se schimbă. Astfel că, producători de maşini cu tradiţie de peste 100 de ani în industrie, precum BMW, îşi caută noi parteneri, pe noi pieţe, companiile din România fiind vizate în context”, a spus ministrul, potrivit Ziarul Financiar.
Violențe sângeroase la Paris: Manifestanții și polițiștii s-au luat la bătaie / FOTO & VIDEO
”Noua orientare a producţiei de maşini spre maşini electrificate, în concordanţă cu politica mondială de reducere a emisiilor de CO2, creează mult spaţiu de acţiune actorilor români atât din sectorul industrial, IT dar şi în cel de creare a infrastructurii necesare utilizării unor astfel de maşini. În urma întâlnirilor de la începutul acestui an de la Bucureşti, BMW a demarat un proiect de selectie a companiilor de IT româneşti care vor produce software pentru grupul german”, a adăugat el.
În cadrul discuţiilor a fost prezentată aria domeniilor în care pot fi dezvoltate proiecte de colaborare între concernul bavarez şi companiile din România, în concordanţă cu trendul global de dezvoltare în materie de conectivitate şi mobilitate, domenii în care evoluţia industriei telecomunicaţiilor, prin implementarea tehnologiei 5G, este esenţială pentru dezvoltarea industriei auto.
Lovitură NĂPRASNICĂ pentru Sebastian Ghiță: Patru imobile, scoase la VÂNZARE
Joachim Goldbach, vicepreşedinte pentru achiziţii, ConnectedDrive şi comunicaţii, alături de Alexandru Petrescu, ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, s-au întâlnit ieri cu cel puţin 40 de companii locale din IT pentru a discuta posibilitatea de a colabora la proiecte viitoare.
„Am avut întâlniri alături de cei de la BMW cu firme din IT-ul local care pot furniza software pentru BMW. România este interesantă pentru grupul german datorită valorii adăugate pe care o poate furniza, nu pe motiv că avem salarii mici. Astfel de businessuri vrem să încurajăm, cele cu valoare adăugată mare, nu cele cu valoare mică. Desigur, trebuie să asigurăm forţa de muncă necesară pe sectorul IT&C“, a spus ministrul Alexandru Petrescu.
Discuţiile fac parte dintr-un proiect care a fost iniţiat în toamna anului trecut, odată cu vizita la BMW Group a prim-ministrului de atunci, Dacian Cioloş, şi continuă şi acum, fiind iniţiate discuţii cu premierul Sorin Grindeanu, Invest România şi reprezentanţi ai Ministerului pentru Mediul de Afaceri.
„Suntem aici pentru discuţii, pentru a găsi partenerii potriviţi. Acum nu va urma un anunţ de colaborare, deoarece acesta este un proces ce va dura ani de zile. Căutăm soluţii software pentru sistemul de entertainment al automobilelor, dar şi pentru sistemele de condus autonom, printre altele. De asemenea, noi deja lucrăm cu companii de IT din România“, a spus Joachim Goldbach, vicepreşedinte pentru achiziţii, ConnectedDrive şi comunicaţii.
În România, inginerii grupului Continental au dezvoltat la Timişoara o parte din software-ul şi senzorii de pe noile generaţii ale limuzinelor Seria 5 şi Seria 7.
Joachim Goldbach a subliniat că nu se pune problema momentan pentru construcţia unei uzine auto în România în condiţiile în care „BMW merge să producă în zone unde există un potenţial mare de creştere a vânzărilor, în timp ce Uniunea Europeană este o piaţă mare, dar stabilă, iar cererea poate fi acoperită de uzinele actuale“.