Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Susținere NEAȘTEPTATĂ pentru Gabriela Firea în scandalul privind vinieta pentru poluare: 'Taxa este binevenită'

Gabriela Firea

Alin Tănase, coordonator de campanii la Greenpeace România, a precizat pentru MEDIAFAX că proiectul privind vinieta în Capitală și interzicerea mașinilor sub Euro 3 în Centru este binevenit și consideră că va duce la îmbunătățirea calității aerului. Tănase spune că este nevoie și de alte proiecte.

Citește și: REVOLTĂTOR Operatoarea care a repezit-o pe Alexandra la 112 NU a fost sancționată de STS: Femeia a respectat procedura

„Este bine să nu mai lași mașinile vechi și poluante în centrul orașului, asta ajută la îmbunătățirea calității aerului. Ne ajută pe toți, de la pieton la biciclist. Bineînțeles, când pedalezi respiri aer poluat, și fără aceste mașini va fi un aer de o calitate mai bună. Cu cât sunt mai puține mașini în oraș, cu atât mai bine. Este o măsură de care toți avem nevoie. Dar sunt și alte măsuri care trebuie luate, precum sute de kilometri de piste de biciclete sau perdele de protecție”, a precizat pentru MEDIAFAX, Alin Tănase, coordonator de campanii la Greenpeace România.

Potrivit acestuia, în orașele din vestul Europei, astfel de legi sunt mult mai drastice.

„Părțile controversate din proiect sunt cele care vorbesc de mașinile care nu sunt de Ilfov și din București și care sunt totuși de la Euro 3 în sus, și dacă vor să intre în centrul orașului trebuie să plătească o taxă. În afară de asta, eu îl văd ca pe un proiect care ajută la îmbunătățirea calității aerului și este o practică pe care cei din vest o au, ba chiar în alte țări sunt mult mai drastice aceste legi. Dar trebuie făcute și alte proiecte, cum sunt parcările la capetele liniilor de metrou, adică dacă tot nu-l lași să intre în oraș, măcar să-i oferi un loc de parcare și transport în comun”, a mai precizat reprezentantul Greenpeace.

Precizările vin după ce primarul general al Gabriela Firea a anunțat, miercuri, un proiect prin care, de la 1 ianuarie 2020, maşinile care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov vor putea intra în Capitală doar după plata unei viniete. Maşinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.

"Astăzi (miercuri, n.r.) vă voi prezenta un proiect pe care îl lansăm în dezbatere publică, în consultare publică, de astăzi va fi publicat și pe site-ul Primăriei Generale, dar mi s-a părut normal ca primarul general să explice ideile principale ale acestui proiect, care vizează reducerea poluării. Așa cum știți, ne aflăm pe un loc neonorant în ceea ce privește poluarea, la nivelul țărilor Uniunii Europene suntem pe locul 6, este un fapt îngrijorător", a declarat Gabriela Firea.

"Autoturismele care nu sunt înmatriculate în București și zona metropolitană, adică județul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală, vor trebui să facă dovada că și-au achiziționat o vinietă pe București, Oxigen B unde B vine de la București, care va costa pentru o zi 10 lei, pentru un an 19 milioane. Celelalte intervale vor fi prezentate de către directorii de specialitate. Mă refer la mașini înmatriculate în celelalte județe și în alte țări, inclusiv Bulgaria", a mai spus Gabriela Firea.

Amenzile pentru cei care vor circula fără vinietă în București, în zonele restricționate vor fi cuprinse între 1.500 și 2.000 de lei. Primarul general mai spune că sumele din viniete vor fi folosite pentru proiecte de protecție a mediului.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.