Sydney Sweeney, acuzată că vinde blugi cu trupul: Reclama American Eagle a stârnit furtună pe internet

Autor: Cimpean Ana-Maria

Publicat: 02-08-2025 16:52

Actualizat: 02-08-2025 19:52

Article thumbnail

Sursă foto: e news

După ce American Eagle s-a confruntat cu un val de critici din cauza reclamei cu Sydney Sweeney intitulată „good jeans”, compania a emis un comunicat oficial. American Eagle a decis să ia atitudine.

Compania de îmbrăcăminte care a stârnit controverse cu campania sa publicitară având-o în prim-plan pe Sydney Sweeney — a răspuns valului de acuzații din partea criticilor care susțin că brandul ar fi promovat eugenia prin jocul de cuvinte dintre „jeans” (blugi) și „genes” (gene).

„Expresia ‘Sydney Sweeney has great jeans’ se referă și s-a referit întotdeauna la blugii ei”, a scris American Eagle într-o declarație postată pe Instagram, pe 1 august. „Blugii ei. Povestea ei. Vom continua să sărbătorim modul în care fiecare persoană poartă blugii AE cu încredere, în felul său. Blugii buni arată bine pe oricine.”

Luna trecută, chiar și un reprezentant de la Casa Albă a comentat discuțiile din jurul reclamei, Directorul de Comunicare Steven Cheung scriind pe platforma X, pe 29 iulie: „Cancel culture a luat-o razna.”

În ceea ce o privește, Sydney a evitat în mare parte conflictul, distribuind doar o singură postare din campanie pe contul său de Instagram, preferând să continue să posteze conținut obișnuit cu cățelușii ei și activitățile de zi cu zi.

Reclamele, lansate pe 23 iulie, o prezentau pe Sweeney, alături de ciobănescul ei german Sully Bear, în videoclipuri și fotografii în care purta denimul brandului într-un mod considerat excesiv de sexualizat, un clip arătând-o pe actrița din „Anyone But You” glumind în timp ce camera îi filma corpul: „ochii aici sus.”

O mare parte din critici au vizat faptul că reclama părea să se adreseze bărbaților pentru a vinde blugi pentru femei — deși campania promova atât îmbrăcăminte pentru femei, cât și pentru bărbați — după cum a comentat un utilizator pe Instagramul American Eagle, pe 23 iulie: „nu a fost o mișcare bună AE, noi femeile voiam și aveam nevoie de ALTCEVA.”

Totuși, Brooke Shields a mărturisit că rămâne mândră, într-o oarecare măsură, de acea reclamă iconică, care continuă să fie un reper în cultura pop până în ziua de azi.

„Controversa a avut efectul invers,” a declarat ea pentru Vogue. „Campania a fost extrem de de succes, iar apoi lenjeria intimă a depășit blugii ca vânzări.”

Între timp, alți utilizatori au remarcat jocul de cuvinte folosit de brand — „Sydney Sweeney has good genes”, unde cuvântul „genes” (gene) a fost înlocuit intenționat cu „jeans” (blugi). Deoarece Sweeney este albă, blondă și cu ochi albaștri — aspect evidențiat în glumă într-o versiune a reclamei care ulterior a fost ștearsă — unii au acuzat compania că promovează „propaganda nazistă”.

Alții au considerat că reclama aduce aminte prea mult de o controversată reclamă Calvin Klein din anii ’80, cu Brooke Shields, care folosea același joc de cuvinte și a declanșat reacții similare. Shields, care avea doar 15 ani când a filmat acel spot publicitar, a declarat pentru Vogue, în 2021, că s-a simțit „naivă” pentru că a acceptat acel proiect.

Nu este nici prima dată când Sydney Sweeney se află în mijlocul unei dezbateri aprinse din cauza unui contract publicitar. Mulți dintre fanii ei au avut reacții polarizante atunci când actrița a semnat, în luna iunie, un parteneriat pentru promovarea unui săpun ediție limitată Dr. Squatch, care includea, în mod controversat, și apa din baia personală a vedetei.

„A fost ideea mea,” a declarat Sweeney pentru E! News la acea vreme, refuzând să ofere alte detalii. „Cred că e mai distractiv să-i las pe alții să vorbească despre asta.”

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri