O veste bună pentru români vine de la deputatul PNL Marian Crușoveanu care a anunțat că în cadrul Comisiei pentru Transport şi Infrastructură, din Camera Deputaţilor a fost adoptat proiectul de lege care prevede anularea taxei de pod.
Deputatul susține, într-un comunicat de presă, că această taxă este „discriminatorie față de conducătorii auto și mai ales față de agenții economici /transportatori”.
„Proiectul de lege a fost iniţiat de către deputatul Bogdan Huţucă, în urmă cu aproape 3 ani, fiind susţinut de 66 de deputaţi şi senatori liberali, la momentul respectiv. Prin această iniţiativă legislativă, se urmărea eliminarea taxei pentru podurile de pe Dunăre, pentru că reprezenta o dublă taxare şi avea un efect abuziv”, susține Crușoveanu.
Liberalul anunță că alături de colegii din comisie, a dat aviz pozitiv pentru acest act normativ, „deoarece dobrogenii care trec peste podurile Cernavodă-Feteşti şi Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din raţiuni pur financiare. Această suprataxare nu reprezintă altceva decât o dublă taxare a celor care plătesc deja rovinieta. Prin anularea acesteia, instituim o stare de normalitate, iar alături de colegii mei din PNL, ne ţinem de cuvânt faţă de ceea ce am promis: fără taxă pe podurile dunărene! Mai mult, prin adoptarea acestui proiect de lege, reparăm o nedreptate făcută în special dobrogenilor”.
Pentru a nu afecta bugetul de investiţii şi reparaţii, instituit de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, deputatul liberal solicită ca anularea taxei să fie aplicată, începând cu anul viitor.
„Din raţiuni pragmatice, continuarea investiţiilor în infrastructura rutieră este prioritară pentru România, pentru că astfel putem da o şansă la dezvoltare ţării noastre. Din acest motiv, anularea taxei, începând cu anul viitor, este un mod corect de a ţine cont de toţi factorii implicaţi”, explică Crușoveanu.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că nu susține eliminarea taxei pentru pod, deoarece veniturile obținute sunt folosite pentru întreținerea autostrăzii.
Proiectul urmează să ajungă pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor şi să întrunească numărul necesar de voturi pentru a deveni lege.