Ce este Metaversul?
Metaverse este un univers post-realitate care combină realitatea fizică și lumi virtuale digitale într-un mediu continuu și persistent cu multiutilizator, conform cointelegraph.com.
Metaverse este construit pe convergența tehnologiilor de realitate augmentată (AR) și realitate virtuală (VR) , care permit interacțiuni multimodale cu elemente digitale, medii virtuale și oameni. Ca rezultat, Metaverse este o rețea de experiențe imersive în rețea și sociale în platforme persistente multiutilizator.
În plus, criptomonedele și jetoanele nefungibile (NFT) sunt imaginabile datorită tehnologiilor precum blockchain, care permit deținerea de articole virtuale și imobiliare în metaverse precum Decentraland .
Microsoft și Meta sunt printre companiile care dezvoltă tehnologie pentru interfața cu lumile virtuale, dar nu sunt singurele. Atât de multe alte corporații importante construiesc infrastructura necesară pentru a crea lumi virtuale mai bune și mai realiste.
Cum funcționează Metaversul?
Jon Radoff (un antreprenor, romancier și designer de jocuri) a propus un cadru conceptual cu șapte niveluri pentru a defini lanțul valoric al pieței Metaverse.
Conform cadrului, șapte straturi alcătuiesc Metaverse, inclusiv experiență, descoperire, economia creatorului, calcul spațial, descentralizare, interfață umană și infrastructură.
Experienţă
Metaversul ne va oferi o multitudine de imagini tridimensionale (3D) și chiar experiențe bidimensionale (2D) de care în prezent nu ne putem bucura.
Descoperire
Sistemele de descoperire de intrare și de ieșire continuă să existe în ecologia Metaversului. Când oamenii caută în mod activ informații, acest lucru este cunoscut sub numele de descoperire de intrare. Între timp, marketingul outbound se referă la trimiterea de comunicări către oameni, indiferent dacă au solicitat-o.
Economia creatorului
Creatorii încarnărilor anterioare ale internetului aveau nevoie de anumite cunoștințe de programare pentru a proiecta și a construi instrumente. Cu toate acestea, dezvoltarea aplicațiilor web fără codare este acum posibilă datorită cadrelor de aplicații web. Drept urmare, numărul creatorilor de web se extinde rapid.
Calcul spațial
Calcularea spațială se referă la o tehnologie care combină VR și AR. HoloLens de la Microsoft este un exemplu excelent a ceea ce poate realiza această tehnologie. Chiar dacă încă nu ați reușit să puneți mâna pe Hololens, luați în considerare filtrele faciale de pe Instagram ca un exemplu de calcul spațial.
Descentralizare
Dezvoltatorii pot valorifica capabilitățile online printr-un ecosistem scalabil, activat de computere distribuite și microservicii. În plus, contractele inteligente și blockchain-ul le oferă creatorilor propriile date și produse.
Interfață umană
Utilizatorii pot primi informații despre împrejurimile lor, pot folosi hărți și chiar pot construi experiențe AR partajate prin simpla privire la lumea fizică folosind o combinație de calcul spațial și interfață umană.
Infrastructură
Infrastructura tehnologică este critică pentru existența altor straturi. Include calcularea 5G și 6G pentru a reduce congestionarea rețelei și pentru a îmbunătăți lățimea de bandă a rețelei.
Ce tehnologie este folosită în Metaverse?
Cea mai recentă dezvoltare a Metaverse a fost posibilă datorită tehnologiilor precum inteligența artificială (AI), Internetul lucrurilor (IoT), AR, VR, modelarea 3d și calculul spațial și de margine.
Inteligenţă artificială
Inteligența artificială asociată cu tehnologia Metaverse asigură stabilitatea infrastructurii Metaverse, oferind și informații utile pentru straturile superioare. Tehnologiile NVIDIA sunt un bun exemplu al modului în care AI va fi crucială în dezvoltarea spațiilor digitale în care interacțiunile sociale vor avea loc în Metaverse.
Internetul Lucrurilor
În timp ce IoT va permite Metaverse să studieze și să interacționeze cu lumea reală, va servi și ca interfață de utilizator 3D pentru dispozitivele IoT, permițând o experiență IoT mai personalizată. Atât Metaverse, cât și Internetul Lucrurilor vor ajuta organizațiile să emită judecăți bazate pe date cu un efort mental minim.
Realitatea augmentată și virtuală
Ideea unui Metaverse combină tehnologii precum AI, AR și VR pentru a permite utilizatorilor să intre în lumea virtuală. De exemplu, articolele virtuale pot fi încorporate în mediul real folosind tehnologia de realitate augmentată. În mod similar, VR vă ajută să vă scufundați într-un mediu virtual 3D sau reconstrucție 3D folosind modelarea computerizată 3D.
Deși purtarea unei căști de realitate virtuală sau a altor echipamente nu este necesară în Metaverse, experții cred că VR va deveni o parte esențială a mediului virtual. Cu toate acestea, este esențial să rețineți că Metaverse este diferit de AR și VR. Dacă ești curios să știi cum poți intra în Metaverse, răspunsul este că tehnologiile de realitate augmentată și virtuală sunt o modalitate de a intra în lumea dinamică digitală 3D.
Modelare 3D
Modelarea 3D este o abordare grafică pe computer pentru a crea o reprezentare digitală tridimensională a oricărei suprafețe sau obiect. Realitatea 3D a lui Metaverse este crucială pentru a asigura confortul consumatorilor săi.
Sunt necesare multe colectări de imagini și design grafic pentru a crea o lume 3D. Grafica 3D din majoritatea jocurilor precum The Sandbox ( SAND ) oferă impresia că jucătorul este de fapt în joc. Metaversul trebuie construit pe aceeași fundație.
Computing spațial și edge
Practica valorificării spațiului fizic ca interfață de computer este cunoscută sub numele de calcul spațial. Cu tehnologii precum HoloLens, Microsoft este un pionier în domeniul calculului spațial în spațiul metavers. În schimb, edge computing este o paradigmă de cloud computing și de livrare de servicii bazată pe rețea. Edge oferă utilizatorilor finali soluții de calcul, stocare, date și aplicații, cum ar fi serviciile de cloud computing.
Pentru a oferi același nivel de experiență ca în realitate, menținerea utilizatorului interesat și cufundat în Metaverse este esențială. În lumina acestui fapt, timpul de răspuns la acțiunea unui utilizator ar trebui redus în esență la un nivel sub ceea ce este detectabil de oameni. Prin găzduirea unei serii și combinații de resurse de calcul și infrastructuri de comunicații aproape de utilizatori, edge computing oferă timpi de răspuns rapid.
Care sunt provocările metaversului?
Cogniția, emoțiile și comportamentele utilizatorilor pot fi influențate de tehnologiile cheie care permit mai multe metaverse.
Costul scump al echipamentelor este o barieră în calea adoptării pe scară largă a tehnologiilor metaverse care, sperăm, vor fi depășite în viitor. Moralitatea, bunăstarea fizică, sănătatea și siguranța, psihologia, etica și confidențialitatea datelor sunt cele patru domenii de risc asociate cu RA.
La nivel fizic, atenția utilizatorilor distrasă de aplicațiile AR bazate pe locație a dus la accidente periculoase. Supraîncărcarea informațiilor este o problemă psihologică care trebuie evitată. Augmentarea neautorizată și manipularea faptelor cu perspective cu prejudecăți sunt dileme morale. Colectarea datelor și partajarea cu terțe părți reprezintă riscul cu cele mai grave ramificații privind confidențialitatea.
În plus, actorii Metaverse pot fi atrași să colecteze psihologia biometrică a utilizatorilor pe baza emoțiilor datelor utilizatorului, care ar putea fi folosite pentru a face presupuneri comportamentale neintenționate și pentru a exacerba părtinirea algoritmică.
Greața, răul de mișcare și amețelile sunt printre cele mai frecvent raportate probleme de sănătate asociate cu realitatea virtuală. Datorită greutății căștilor VR, încordarea capului și a gâtului este o limitare pentru sesiunile de utilizare mai lungi. Izolarea socială și retragerea din activitățile din viața reală, însoțite de probleme medicale, este, de asemenea, o provocare care împiedică adoptarea generală a Metaversului.
Pe lângă cele de mai sus, hărțuirea sexuală a femeilor din Metaverse este, de asemenea, o mare problemă, așa cum este evident dintr-un caz de viol în grup, în care victima a explicat că bărbații i-au bâjbâit avatarul și au agresat-o sexual. Deci, cine este responsabil să se asigure că femeile sunt în siguranță în lumile virtuale? Meta, de exemplu, susține că oferă utilizatorilor instrumente care să îi ajute să rămână în siguranță, transferându-le în mod eficient responsabilitatea.
Prin urmare, utilizatorii trebuie să înțeleagă compromisurile dintre riscul și rentabilitatea participării în medii imersive, să fie conștienți de amenințările cibernetice și să își desfășoare propriile cercetări înainte de a intra în Metaverse.
Comentează