Peste 1 milion de români au renunţat să se uite la TV în Prime-Time, în doar patru ani, potrivit datelor din luna ianuarie 2020, raportat la ianuarie 2016, anunţă paginademedia.ro.
În serile de ianuarie, în Prime-Time, numărul românilor care se uitau la televizor se ducea, în 2016, spre 9,3 milioane. Cu alte cuvinte, 9,3 milioane de români era audiența însumată a canalelor de televiziune atunci, când încă nu erau pe piață nici Netflix, nici HBO GO.
În ianuarie 2020, diferența este notabilă: în prima lună din acest an, erau în fața micilor ecrane 8,2 milioane de români, cu este un milion mai puțini decât în urmă cu patru ani. Față de anul trecut, diferența, în ianuarie, în Prime-Time, este de 500.000 de români.
În procente, publicul total de TV din ianuarie 2020 înseamnă un rating de 34,1%, ceea ce înseamnă că o treime dintre românii care au televizoare în casă îl mai deschid seara ca să vadă un program TV.
Evoluția consumului TV în luna ianuarie, în ultimii cinci ani (nr. persoane/rtg%)
LUNA | NATIONAL | URBAN | COMERCIAL |
---|---|---|---|
Ianuarie 2016 | 9.297.000 (39,5) | 4.939.000 (50,7 rtg) | 1.880.000 (49,6) |
Ianuarie 2017 | 8.881.000 (40,2) | 4.763.000 (49,5) | 1.810.000 (48,9) |
Ianuarie 2018 | 8.946.000 (38,6) | 4.563.000 (50) | 1.727.000 (47,3) |
Ianuarie 2019 | 8.780.000 (37,2) | 4.455.000 (49,5) | 1.596.000 (46,5) |
Ianuarie 2020 | 8.232.000 (34,1) | 4.202.000 (46,9) | 1.446.000 (44.1) |