Reprezentanţii sindicatului de la Daimler AG au anunţat luni că discuţiile cu conducerea privind reducerile de costuri au devenit "mai dure", după ce un membru al Board-ului a declarat în weekend că peste 15.000 de locuri de muncă sunt în pericol, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Industria auto globală a fost puternic afectată de pandemia de coronavirus (COVID-19), care a dus la închiderea fabricilor şi a showroom-urilor, forţând producătorii să-şi reducă semnificativ costurile.
Încă din noiembrie 2019, înainte de pandemie, Daimler anunţase un plan de reducere a costurilor prin care ar urma să fie eliminate cel puţin 10.000 de locuri de muncă la nivel mondial până în 2022. Obiectivul grupului german este diminuarea cheltuielilor de personal cu 1,4 miliarde de euro (1,56 miliarde de dolari) până în 2022, pentru majorarea investiţiilor în vehiculele electrice.
Wilfried Porth, membru al Board-ului Daimler, a declarat în weekend pentru publicaţia Stuttgarter Zeitung, că peste 15.000 de angajaţi vor trebui să se pensioneze sau să accepte plăţi compensatorii, pentru a se evita concedieri forţate.
Reprezentanţii Consiliului angajaţilor de la Daimler au precizat luni că sunt conştienţi de gravitatea situaţiei. "Tonul discuţiilor noastre devine din ce în ce mai dur iar cooperarea este pusă la încercare", susţin aceştia.
Luni, conducerea Daimler a reiterat că firma vrea să evite concedierile forţate, dar pentru ca asta să se întâmple producătorul auto trebuie să găsească metode alternative de reducere a costurilor.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
Daimler, care urmează să raporteze în 23 iulie rezultatele financiare pentru trimestrul doi din 2020, se aşteaptă la un declin semnificativ al vânzărilor pentru această perioadă şi la pierderi operaţionale.
Anul acesta, acţiunile Daimler au scăzut cu 24%, iar capitalizarea de piaţă a grupului german s-a redus la aproximativ 40 miliarde de euro (45 miliarde de dolari), mai puţin de o cincime din capitalizarea de piaţă a producătorului american de vehicule electrice Tesla.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Tensiuni la Daimler - Peste 15.000 de locuri de muncă sunt în pericol
Explorează subiectul
Articole Similare

191
Un colos al trecutului învie din propria cenușă: Bijuteria industrială din Pipera se reinventează
191

6
Stratosfera, noul câmp de luptă al marilor puteri: Companiile franceze pregătesc baloane și aeronave de spionaj
6

790
România, preț triplu la energie față de UE - Bogdan Ivan cere anchete la ANRE după semnalul dat de Nicușor Dan: 'Cum Doamne se întâmplă...' / Ultimatum de 60 de zile
790

15
Litoralul românesc, în scădere în 2024: Operatorii caută soluții pentru atragerea turiștilor și în afara lunilor de plajă
15

18
Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, despre epuizarea rapidă a tichetelor Rabla
18

14
România, la coada Europei la reciclare: Buzoianu vorbește despre soluții
14

31
Agent economic, sancţionat de Garda de Mediu cu 30.000 de lei pentru deversarea apelor uzate în lacul Colibița
31

1.805
VIDEO Ministrul Mediului despre 'furtul apei' din lacurile României: Adevărul din spate e mult mai dureros
1.805

648
VIDEO Diana Buzoianu dezvăluie că șefii Romsilva vor rămâne fără bonusurile de lux: 'Unii directori au luat 100.000 de euro'
648

34
Sanofi, anchetat de Comisia Europeană pentru abuz de poziţie dominantă
34

14
Schimbare la vârful Spotify: Directorul general devine președinte executiv
14

696
Preț redus la energie pentru consumatorii vulnerabili - Ministrul Energiei anunță că lucrează la o schemă
696

9
Bursa de Valori Bucureşti a închis în creştere şedinţa de marţi
9
Comentează