J.P.C.). Conform legislaţiei în vigoare, doar persoanele fizice sau asociaţiile pot face reclamaţii.
„Organismul a fost creat cu scopul de a veni în sprijinul persoanelor fizice sau asociaţilor. Firmele nu au posibilitatea de a apela la noi pentru o anumită nemulţumire legată de un produs sau serviciu. Pentru firme, procedura consemnează că, în primă instanţă, se apelează la un serviciu de mediere, iar în cazul în care nu se soluţionează divergenţa, se trece la o acţiune în instanţă“, a declarat comisarul-şef al C.J.P.C., Nicolae Timoaşcă pentru Observator de Constanța.
Concluzia este că firmele nu au altceva de făcut decât să se războiască pentru drepturile lor prin instanţe, asta deşi pot fi catalogate, în destule cazuri, drept consumatori. În lege, definiţia consumatorului exclude firmele care apelează la anumite servicii. „Consumatorul – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale“ scrie la legea care mai subliniază şi faptul că reclamaţiile nu pot fi depuse decât de către persoane fizice.