The Guardian va refuza de acum orice formă de publicitate pentru companiile din domeniul petrolului şi a gazelor pentru a acţiona astfel împotriva crizei climatice, a anunţat miercuri cotidianul britanic, devenind astfel primul mijloc de informare de anvergură internaţională care ia această decizie, relatează AFP potrivit Agerpres.
Decizia se va aplica imediat, a anunţat ziarul, precizând că măsura se referă la toate companiile implicate în extracţia surselor de energie fosilă, dintre care unele reprezentând cei mai mari poluatori la nivel mondial.
Demersul cotidianului îşi propune să contracareze 'eforturile depuse zeci de ani de numeroşi actori din această industrie pentru a împiedica guvernele din întreaga lume să întreprindă acţiuni semnificative în materie de climă', au declarat într-un comunicat directorul său general interimar, Anna Bateson, şi managerul său financiar, Hamisch Nicklin.
Ei au subliniat că răspunsul la încălzirea globală reprezintă 'cea mai importantă provocare a zilelor noastre'.
'Modelul de finanţare al The Guardian va rămâne precar pentru următorii ani', au spus cei doi responsabili ai ziarului, care obţine aproape 40% din veniturile sale din publicitate.
Ei au declarat că speră că unele agenţii de publicitate vor aproba decizia lor şi se vor orienta mai mult către ziar în viitor.
'Este un moment decisiv, The Guardian trebuie aplaudat pentru această iniţiativă îndrăzneaţă pentru a pune capăt legitimităţii combustibililor fosili', a declarat Mel Evans, din cadrul Greenpeace UK, cerând mass-media şi organizaţiilor artistice şi sportive să facă la fel