Studiul indică faptul că aproape o treime dintre românii care economisesc (29%) o fac pentru copii, peste media europeană, de 25%, însă sub cea mondială (34%). Preocupările financiare pentru viitor provin, însă, mai degrabă din tradiţie, nu dintr-o programare concretizată în soluţii financiare corecte.
În acest context, studiul arată că principala sursă de educație financiară a tinerilor din România rămâne familia, urmată la mare distanţă de școala şi bânci.
Pe de altă parte, studiul Erste arată că tinerii cu vârste de 14-25 de ani din România cheltuiesc, în medie, 33 de euro lunar pe haine, încălțăminte și alte accesorii asociate, cu mult peste media celorlalte țări din estul și centrul Europei, fiind întrecuți doar de austrieci, care cheltuie 57 de euro. Cehii și slovacii alocă 21 euro, ungurii - 17 euro, croații - 22 euro, iar sârbii - 18 euro.
Totodată, România are, cu excepția Austriei, cei mulți tineri din grupa de vârstă 17-19 ani care dețin un telefon de tip smartphone.
Important de menţionat, de asemenea, este că atunci când sunt întrebați de unde provin banii, tinerii românii au cea mai mică rată de răspuns la categoria "joburi part-time sau full time", de 76%, pe când cehii au o rată de 99%, austriecii de 98%, slovacii și croații de 97%, iar ungurii de 82%.