DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Top 10 produse pentru îmbunătățirea imunității

Aronia Charlotternburg
sistem imunitar

Influența alimentației asupra imunității

Indiferent de perioada a anului, organismul uman are nevoie de o alimentație echilibrată. Activitatea eficientă a organelor și sistemelor, în special a sistemului imunitar, depinde de o abordare rațională a aportului alimentar. Sistemul imunitar protejează organismul de molecule și celule străine, precum și de propriile celule, care sunt recunoscute ca o amenințare pentru organism.

Dacă nutriția este deficitară sau dacă alimentele nu conțin componentele necesare, atunci pot aparea stări de imunodeficiență. O scădere a numărului de limfocite și leucocite cu un aport alimentar insuficient face ca o persoană să fie mai vulnerabilă la diferite tipuri de afecțiuni.

Calitatea răspunsului imun la o amenințare depinde de proprietățile fenotipice și genotipice ale organismului. Nu putem influența în mod direct caracteristicele genetice, dar suntem capabili să reducem în mod independent nivelul de stres sau să alegem medicamente, vitamine pentru imunitate și suplimente alimentare pentru imunitate. De asemenea, suntem capabili să alegem produsele pe care le consumăm (selectând alimente pentru imunitate), prim urmare să stimulăm imunitatea locală și sistemică.

10 alimente pentru creșterea imunității

O alimentație echilibrată depinde de diverși factori: perioada a anului, produsele disponibile de înaltă calitate, particularitățile sănătății d-voastră.

Această listă o să vă ajuta să alegeți produse utile pentru d-voatră și să aveți grijă de obiceiurile alimentare.

1.Carne – curcan (vitamine din grupul B, E, seleniu, zinc, proteine), carne de vită (proteine, multe vitamine din grupa B, E, zinc)

2.Ficat – zinc, vitaminele A,B

3.Pește de mare uleios – acizi grași polinesaturați, proteine, iod, seleniu

4.Ouă – proteine, vitaminele A, B, E

5.Ulei de semințe de in – acizi grași polinesaturați, vitaminele A, B, E, zinc

6.Citrice- vitamina C, fibre

7.Fulgi de ovăz – zinc, vitamine, fibre

8.Legume de culoare verde, galbenă, roșie (roșii, ardei gras, dovleac etc.) – fibre, vitamine, iod și alte oligoelemente

9.Verdeață – vitaminele C, B, E, oligoelemente, fibre

10.Produse lactate și lapte – vitamine, proteine, bifido- și lactobacili

Dacă, din anumite motive, utilizarea anumitor produse este contraindicată, puteți acorda atenție la complexe de multivitamine pentru imunitate scăzută și medicamente cu substanețele de care aveți nevoie.

Un exemplu ne poate servi fructul de aronia, catalogat de mulți medici, drept cel mai sănătoas fruct de pe Pământ Consumul regulat a acestui fruct, reduce riscul de apariție a cancerului, reglează glicemia, scade tensiunea și întărește sistemul imunitar. Aronia preț este foarte accesibil și variază în dependență de forma de prezentare și cantitatea produsului.

Cum diverse componente ale produselor alimentare influențează imunitatea?

Imunonutrienții din diverse alimente, ajută organismul în lupta împotriva diverșilor agenți patogeni,boli și consecințele acestora. Iată care sunt componentele de baza ale unei diete echilibrate care stimulează îmbunătățirea rezistenței organismului.

  • ·Vitamina A – activează mecanismele de apărare a organismului, întărește rezistența membranelor mucoase, îmbunătățește funcționarea fagocitelor
  • ·Vitaminele B – ajută la combaterea infecțiilor prin participarea la producerea de anticorpi, ajută sistemul imunitar în timpul stresului, îmbunătățesc recuperarea organismului după boală
  • ·Vitamina C – crește producția de anticorpi și interferon, participă la formarea celulelor imune, protejează celulele de radicali liberi
  • ·Vitamina E – protejează celulele de radicalii liberi, previne procesele inflamatorii din țesuturi și celule
  • ·Zincul – afectează nivelul de cortizol din organism, promovează sinteza hormonilor timusului, formarea fagocitelor și a altor celule imune
  • ·Seleniul – contribuie la conservarea zincului în organism, produția de anticorpi, protecția de radicali liberi
  • ·Iodul – promovează producția de hormoni tiroidieni
  • ·Acizi grași nesaturați – reglează procesele inflamatorii
  • ·Proteinele – sunt implicate în restaurarea celulelor deteriorate de viruși și bacterii; sunt necesare pentru sinteza imunoglobulinelor; sunt o sursă de aminoacizi
  • ·Bifido și latobacilii – promovează digestia, suprimă procesele de dezintegrare, distrug microflora patogenă, formează un mediu favorabil pentru creșterea numărului de celule protectoare
  • ·Fibre – suprimă procesele inflamatorii, activează celulele imune, absorb sărurile de metale grele

Prezența în alimente a componentelor care sunt enumerate anterior, ajută organismul în lupta împotriva efectelor nocive ale mediului extern ajustează activitatea hormonilor, organelor interne, producerea de celule necesare.

Cu toate acestea, nu trebuie să vă limitați doar la aceste produse, deoarece există și altele care sunt necesare organismului pentru o bună funcționare. Prin urmare, diverse rețete pentru întărirea sistemului imunitar, se recomandă să fie utilizate după un consult medical specializat, care o să vă selecteze o dietă personalizată după necesitățile organismului d-voatră.

Urmărește-ne:
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.