Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Transportatorii Rutieri din România trag un semnal de alarmă: Propunerile pentru cabotaj sunt în contradicţie cu viziunea UE de decarbonizare

www.agerpres.ro
transportatori, tir, camion

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat, miercuri, că prevederile legislative propuse de Pachetul Mobilitate 1, mai ales cele privind restricţionarea cabotajului, sunt în contradicţie cu viziunea Uniunii Europene (UE) de decarbonizare a transporturilor, relatează News.ro.

Citește și: Un oficial de rang înalt din Marea Britanie spune că nu are dovezi de spionaj în privința Huawei

UNTRR a atras atenţia, în mai mule rânduri, că Pachetul Mobilitate 1, publicat de Comisia Europeană pe 31 mai 2017, cuprinde măsurile protecţioniste, propuse de alianţa rutieră a statelor vest-europene, de modificare a legislaţiei europene actuale, pentru a limita accesul transportatorilor români şi estici la piaţa de transport rutier de marfă în UE.

Patronatul atrage atenţia că întreaga legislaţie UE în domeniul transporturilor rutiere ar trebui să urmărească realizarea obiectivelor legate de reducerea emisiilor de CO2.

”În acest sens, UNTRR a semnalat reprezentanţilor Preşedinţiei Române a Consiliului de Transport UE, Parlamentului European şi Comisiei Europene faptul că prevederile legislative propuse de Pachetul Mobilitate 1 sunt în contradicţie cu viziunea UE de decarbonizare a transporturilor – în special, propunerile privind restricţionarea cabotajului şi întoarcerea obligatorie acasă la 4 săptămâni, atât a şoferilor cât şi a camioanelor vor determina creşterea semnificativă a curselor fără încărcătură în UE şi în consecinţă creşterea emisiilor de CO2, contrar obiectivelor UE de reducere a acestora”, se arată în comunicat.

Transportatorii averizează că, deşi odată adoptate, aceste măsuri s-ar aplica în mod egal pentru toate statele membre, ele vor avea un impact diferit la nivel european, cei mai afectaţi fiind transportatorii din ţările periferice, precum transportatorii români şi estici care vor petrece cel mai mult timp pe drum pentru a respecta obligaţia de a se întoarce acasă.

”UNTRR a solicitat Preşedinţiei Române a Consiliului UE şi Eurodeputaţilor români să respingă ferm aceste măsuri periculoase, care vor afecta atât competitivitatea transportatorilor rutieri români, cât şi atingerea obiectivelor de mediu al UE”, se arată în comunicat.

UNTRR şi Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU) au organizat la Bucureşti, în data de 19 februarie, conferinţa europeană ”Pachetul Mobilitate şi Viziunea UE de decarbonizare a transportului rutier - Provocări şi soluţii pentru transportatorii rutieri”.

Conferinţa a reunit la Bucureşti peste 70 de participanţi din partea autorităţilor române şi europene, alături de reprezentanţi ai industriei transporturilor rutiere din România şi din UE, organizaţiilor europene de cercetare în domeniul transportului şi logisticii şi mass-media. Evenimentul a fost organizat în cadrul proiectului european LEARN pentru Calcularea şi Reducerea Emisiilor din Sectorul Logistic, care a primit finanţare de la Comisia Europeană prin Programul de cercetare şi inovare al Uniunii Europene - Orizont 2020.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.