Conducta BRUA-faza 1 va face parte din Sistemul Naţional de Transport şi va permite asigurarea cu gaze naturale pentru susţinerea politicilor industriale şi a investiţiilor din ţara noastră, a afirmat miercuri directorul general al Transgaz, Ion Sterian, potrivit Agerpres.
Acesta a efectuat împreună cu Antonel Tănase, secretar general al Guvernului, o vizită de lucru la şantierele Proiectului BRUA - Faza 1, pentru a observa la faţa locului modul în care se desfăşoară lucrările la firul linear şi la staţia de comprimare de la Bibeşti, singura staţie de comprimare care mai trebuie finalizată în cadrul proiectului BRUA - faza 1, după ce staţiile de comprimare gaze naturale de la Jupa şi Podişor au fost finalizate în septembrie, respectiv octombrie 2019.
"BRUA-faza 1, investiţie de aproximativ 480 milioane de euro, din care 180 milioane euro grant de la Comisia Europeană, va face parte din Sistemul Naţional de Transport (SNT) al gazelor naturale. Aşa cum am mai afirmat, BRUA nu este o autostradă fără descărcare în România. În funcţie de strategiile de dezvoltare ale judeţelor, ale regiunilor şi a economiei româneşti, BRUA va permite asigurarea cu gaze naturale pentru susţinerea politicilor industriale si investiţiilor din ţara noastră. Avantajul va fi că mediul de afaceri şi comunităţile locale vor avea acces la gazul necesar pentru creşterea calităţii vieţii cetăţenilor şi pentru dezvoltare economică, în condiţii de predictibilitate. Lucrările de execuţie la firul linear şi cele de la staţia tehnologică de comprimare gaze naturale de la Bibeşti sunt în graficul de execuţie. TRANSGAZ tratează cu maximă seriozitate şi responsabilitate acest proiect strategic pentru România şi pentru Uniunea Europeană, aşa cum procedează cu toate proiectele pe care le are în desfăşurare. Echipa de management a companiei a supervizat îndeaproape fiecare aspect al lucrărilor. BRUA presupune o activitate foarte complexă, întinsă pe numeroase şantiere pe tot cuprinsul României," a spus Sterian, conform unui comunicat postat pe site-ul Secretariatului General al Guvernului.
La rândul său, Antonel Tănase a reiterat că BRUA (conducta Bulgaria, România, Ungaria şi Austria) este un proiect deosebit de important pentru securitatea energetică a ţării şi s-a arătat bucuros că Transgaz va finaliza anul acesta lucrările de faza1.
"Am vrut să văd la faţa locului care este stadiul lucrărilor la infrastructura BRUA. Proiectul este deosebit de important pentru securitatea energetică, iar Guvernul tratează foarte serios toate aspectele ce ţin de securitatea energetică a României. De când TRANSGAZ a intrat sub coordonarea Secretariatului General al Guvernului României am avut întâlniri periodice cu domnul director general Ion Sterian referitor la evoluţiile proiectului şi sunt bucuros că în acest an TRANSGAZ va finaliza lucrările la BRUA-faza1. Este o reuşită notabilă a TRANSGAZ pentru care vreau să felicit întreaga companie", a afirmat secretarul general al Guvernului.
Vizita a avut loc la şantierele de lucru de pe Lotul 1 al Proiectului BRUA Faza 1 (lungime 180 km) din UAT Potcoava - Tronson 19, kilometrul 90 plus 600 m - zona Scorniceşti, judeţ Olt, unde se efectuează operaţiunile de pregătire pentru izolarea cu manşoane termocontractabile a sudurilor de îmbinare a ţevilor, operaţiunile de verificare a continuităţii izolaţiei şi lansarea conductei la şanţ în vederea testelor de presiune, respectiv la şantierul de la Staţia Tehnologică de Comprimare (STC) gaze naturale de la Bibeşti şi la STC Podişor.
Proiectul BRUA-Faza I constă în realizarea următoarelor obiective: 1 conductă Podişor - Recaş 32" x 63 bar în lungime de 479 km şi 3 staţii de comprimare gaze naturale (STC Podişor, STC Bibeşti şi STC Jupa), fiecare staţie fiind echipată cu două agregate de comprimare (unul în funcţiune şi unul de rezervă), cu posibilitatea de asigurare a fluxului bidirecţional de gaze.
Realizarea infrastructurii BRUA Faza 1 va ridica nivelul de securitate energetică a României prin asigurarea în perspectivă a accesului la surse şi rute diversificate pentru aprovizionarea cu gaze şi a interconectării la piaţa energetică regională şi europeană. Realizarea acestei infrastructuri va deschide noi oportunităţi pentru implicarea furnizorilor de echipamente şi servicii energetice din România şi din restul Europei şi va asigura crearea de noi locuri de muncă pentru lucrările de execuţie şi pentru exploatare pe teritoriul ţării noastre, se menţionează în comunicat.
SNTGN Transgaz SA este operatorul tehnic al Sistemului Naţional de Transport (SNT) al gazelor naturale care asigură îndeplinirea în condiţii de eficienţă, transparenţă, siguranţă, acces nediscriminatoriu şi competitivitate a strategiei naţionale privind transportul intern şi internaţional al gazelor naturale, dispecerizarea acestora, precum şi cercetarea şi proiectarea în domeniu, cu respectarea cerinţelor legislaţiei europene şi naţionale, a standardelor de calitate, performanţă, mediu şi dezvoltare durabilă.
TRANSGAZ pune piciorul în prag - BRUA nu e o autostradă fără descărcare în România
Articole Similare

15
Gabriela Folcuţ (ARB): România are o capacitate mare de creştere economică, prin credit
15

4.857
SURSE Dorinel Umbrărescu pune o singură condiție Guvernului pentru a salva de la faliment colosul siderurgiei din România
4.857

2.923
Instituțiile statului, 'refugiu pentru pile politice'. Acuzațiile dure ale consilierului guvernatorului BNR
2.923

89
Piața chiriilor explodează la început de an universitar: ofertă mai mare cu 42% față de 2024
89

40
Vladimir Alexandrescu: Statistica românească, care face parte din Eurostat, este foarte bine cotată
40

3.311
Cum a ajuns `regele ciobanilor` să fenteze UE după condamnarea definitivă pentru evaziune - Și-a interpus părinții bătrîni și fiica în mecanismul infracțional
3.311

3.202
Euro crește din nou și se apropie de un nou prag psihologic. Cursul valutar de referință anunțat pentru marți
3.202

3.225
'Numerarul este sfânt'. Este reacția unui profesor universitar, după recomandarea BCE de a ține bani cash în casă
3.225

4.608
Începe greul pentru `regele ciobanilor` - EPPO l-a dat pe mâna judecătorilor pentru fraudare de fonduri europene de peste 2 milioane de euro
4.608

37
OMV Petrom a finalizat achiziţia participaţiei de 50% într-un proiect solar din Bulgaria
37

40
Radu Hanga: Vedem din nou anunţuri privind companii care încep să vină către Bursă
40

233
Cine va controla Ferrari? O bătălie de familie pentru o avere uriașă zguduie Europa
233

130
România și-a prezentat noile microbuze electrice: au o autonomie cuprinsă între 350 și 500 de km
130
Comentează