După Volkswagen, alţi producători de maşini cad în scandalul emisiilor de noxe. Mașinile echipate cu motoare diesel de la Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo şi alte mărci sunt și ele implicate în scandalul noxelor, potrivit publicaţiei britanice The Guardian.
Studii compilate de Adac, cea mai mare organizaţie europeană din domeniul motoarelor, arată că unele motoare diesel emit de zece ori mai multe noxe decât arătau testele UE. Adac a testat maşinile într-un laborator bazat pe regulile UE şi apoi a comparat rezultatele cu un alt test, realizat pe baza regulilor ONU (WLTC), în condiţii mai apropiate de cele în care sunt conduse maşinile zi de zi. Testul dezvoltat de ONU va înlocui testele UE în 2017.
Cei mai mari poluatori, potrivit Adac, sunt:
- Nissan X-Trail 1.6 cDi, care emite de 14 ori mai multe noxe în testul WLTC.
- Renault Espace Energy dCi 160, care emite de 11 ori mai multe noxe în testele WLTC. Şi Renault Grand Scenic şi Renault sunt în top 10 poluatori.
- Jeep Renegade 2.0 emite de 10 ori mai multe noxe, iar alte maşini care emit de şase ori mai multe noxe decât în teste UE sunt Hyundai i20 1.1, Fiat 500x 1.6 şi Citroen DS5 Hybrid4.
Vezi şi: Decizie RADICALĂ luată de România în scandalul Volkswagen