Twitter și TikTok îmbrățișează NFT-urile. Ar putea fi începutul unui nou sistem de reputație utilizat într-o lume din ce în ce mai digitală

Autor: Bogdan Antonescu

Publicat: 10-10-2021

Actualizat: 10-10-2021

Article thumbnail

Sursă foto: Freepik.com

Giganții social media care îmbrățișează NFT-urile ar putea fi începutul unui nou sistem de reputație utilizat într-o lume din ce în ce mai digitală.

Twitter, care și-a văzut baza de utilizatori în creștere constantă pentru a depăși anul trecut 185 de milioane de utilizatori, experimentează cu NFT-uri pentru a le permite utilizatorilor să-și afișeze colecțiile ca fotografii de profil.

Potrivit lui Mada Aflak, inginer software principal la Twitter, platforma de microblogging lucrează la noi funcționalități care vor permite utilizatorilor să își importe colecțiile NFT din portofelele lor pe blockchain. Funcția ar afișa o bifă verificată pe baza blockchain-ului pe care a fost creat NFT, conform cointelegraph.com

NFT-urile verificate de pe Twitter pot fi un răspuns la o problemă care a afectat cripto Twitter-ul. După ce NFT-urile au explodat la începutul acestui an și colecțiile precum CryptoPunks au început să tranzacționeze pentru sute de mii și chiar milioane de dolari, au început să fie folosite ca imagini de profil.

În timp ce proprietatea blockchain poate fi verificată cu ușurință, pe rețelele de socializare oricine poate copia și lipi imaginea de profil a altcuiva și o poate folosi pe propriul profil. Când acest lucru a început să se întâmple cu NFT-uri extrem de scumpe, colecționarii nu au fost mulțumiți.

Artistul digital Mike Winkelmann, cunoscut sub numele de Beeple, a vândut una dintre lucrările sale NFT cu 69 de milioane de dolari , de exemplu, iar piața principală a NFT OpenSea și-a văzut vânzările de peste 4 miliarde de dolari pe lună . Sunt implicați mulți bani și, deși unii susțin că copierea și lipirea unui NFT îl fac mai valoros doar datorită atenției pe care o primește, alții vor să folosească și să dețină proprietatea lor digitală exclusiv.

Fără niciun fel de proces de verificare, pe rețelele de socializare NFT-urile altcuiva pot fi ușor reutilizate. Pentru a verifica proprietatea asupra NFT-urilor, utilizatorii își pot lega portofelele, de exemplu, deși acest lucru le-ar putea compromite anonimatul. Prezentarea NFT-urilor și verificarea dreptului de proprietate pot face acum parte dintr-un nou sistem de reputație de pe web.

Primii adoptatori de criptomonede sunt venerați pentru a fi vizionari care au văzut ceva ce toți ceilalți nu au văzut pe o piață atunci nelichidă și riscantă, care acum valorează trilioane. Deținerea de NFT-uri scumpe și rare ar putea fi acum văzută ca o modalitate de a arăta priceperea cripto și de a te identifica ca membru mândru al comunității.

Vorbind către Cointelegraph, Alex Salnikov, cofondator și șef de produs la NFT marketplace Rarible, a menționat că este „doar o chestiune de timp” înainte ca NFT-urile să înceapă să fie lansate pe Twitter.

El a adăugat că funcția ar putea face parte dintr-un nou sistem de reputație pentru o lume din ce în ce mai digitală și a spus că „Semnificația noii funcții Twitter nu este în capacitatea de a demonstra că un anumit NFT aparține exclusiv proprietarului profilului”. Potrivit lui, este dimpotrivă:

„Accesul la date deblocat de această caracteristică contează cel mai mult aici: Care este proveniența NFT, care sunt proprietarii anteriori și pentru cât a fost cumpărată? Este un nou sistem de reputație pentru lumea digitală. ”

Jesse Johnson, cofondator al proiectului crossover DeFi și NFT Aavegotchi, a declarat pentru Cointelegraph că este entuziasmat de posibilitățile pe care verificarea Twitter a NFT-urilor le-ar putea aduce la prezentarea identităților noastre digitale, adăugând că pe măsură ce sinele nostru din viața reală se îmbină cu avatarurile digitale, „ are sens doar că „ceea ce este în portofel” devine la fel de valabil ca „cine ești” ca sursă de identitate socială ”.

Twitter, al cărui CEO Jack Dorsey este un cunoscut susținător al Bitcoin ( BTC ), care a vândut primul tweet publicat pe platformă pentru 2,9 milioane de dolari în martie, nu este singurul gigant al rețelelor sociale care testează apele cu NFT-uri.

Într-un anunț făcut pe 28 septembrie, TikTok a dezvăluit că lansează o colecție NFT inspirată de creatorii săi de top, inclusiv Lil Nas X, Bella Poarch, Curtis Roach și alții. NFT-urile vor fi lansate pe rețeaua Ethereum și alimentate de Immutable X, o nouă soluție de scalare pentru protocolul NFT layer-two Immutable.

Colecția, numită TikTok Top Moments, va include o selecție de șase videoclipuri TikTok de la cei mai influenți creatori ai rețelei, pentru a-și sărbători impactul, ajutându-l să devină una dintre cele mai mari platforme de socializare din lume. Veniturile din vânzări vor fi direcționate direct către creatorii de conținut și artiștii NFT.

Salnikov a comentat demersul lui TikTok, spunând că vedetele de pe platformă acum „caută să monetizeze prin NFT-uri, principalul mediu al metaversului”, care este „o veste minunată pentru întreaga piață”, deoarece este „adoptarea în masă pe care industria criptografică a așteptat-o peste un deceniu. ”

Cu peste un miliard de utilizatori, TikTok este una dintre cele mai mari platforme de socializare din lume. Utilizarea tehnologiei blockchain îl aduce cu un pas mai aproape de publicul de masă care într-o zi, chiar fără să-și dea seama, poate deține active pe blockchain.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri