Comisia Europeană este pe punctul de a aproba utilizarea wifi pentru automobilele conectate la Internet, ceea ce ar da un avantaj constructorilor Volkswagen şi Renault care au mizat pe această tehnologie, în dauna rivalilor Daimler şi PSA care au pariat pe viitoare generaţie de reţele mobile 5G, informează Reuters.
Executivul comunitar ar urma să anunţe luna viitoare o propunere legislativă în acest dosar, în vederea unei adoptări în 2019, după ce va obţine punctul de vedere al statelor membre UE şi al Parlamentului European.
Decizia este una crucială atât pentru constructorii auto cât şi pentru operatorii de telecomunicaţii şi producătorii de echipamente de reţea, având în vedere că piaţa automobilelor conectate la Internet ar urma să se ridice la mai multe miliarde de euro pe an.
Chiar dacă automobilele conectate sunt deja disponibile de mai mulţi ani în Europa, Comisia Europeană vrea să accelereze dezvoltarea lor şi îi încurajează pe constructori să coopereze pentru a putea lansa modele mai sigure şi mai eficiente. Criteriile de omologare pe care le va stabili Comisia ar putea să influenţeze achiziţiile automobiliştilor şi valoarea poliţelor de asigurări.
Un proiect de document al Comisiei consultat de Reuters deschide calea pentru introducerea în circulaţie a autoturismelor echipate cu tehnologia wifi ITS-G5. De asemenea, se prevede o reexaminare a situaţiei peste trei ani de la intrarea în vigoare a acestui măsuri pentru a ţine cont de eventualele noi tehnologii. Aceasta înseamnă că va fi nevoie de câţiva ani pentru ca tehnologia alternativă de tip 5, botezată C-V2X, ar putea obţine aprobarea Comisiei, chiar dacă partizanii acestei tehnologi se aşteaptă la un interval de timp mai scurt.
Două mari grupuri se confruntă în acest dosar, fiecare dintre ele regrupând constructori auto, producători de chipuri şi grupuri de telecomunicaţii. Pe de o parte Renault, Volkswagen, NXP, Autotalks şi Kapsch TrafficCom promovează varianta wifi, care potrivit lor a fost suficient testată şi standardizată în cadrul proiectelor finanţate de autorităţile publice. Cu toate acestea, PSA, Daimler, Ford, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei, Intel, Qualcomm şi Samsung pledează pentru 5G, despre care afirmă că oferă perspective mai vaste.
Executivul comunitar a refuzat să se exprime cu privire la acest proiecte. "În prezent, Comisia încearcă să definească cel mai bun cadru european pentru a promova investiţiile adecvate în acest domeniu şi să garanteze interoperabilitatea între sistemele existente şi dezvoltarea de noi tehnologii", a informat Comisia.
Reuters subliniază că dacă va privilegia varianta wifi, UE se va diferenţia de SUA şi China care consideră că viitorul aparţine tehnologiei C-V2X.
UE ar prefera wifi în dauna 5G pentru automobilele conectate, o veste bună pentru Volkswagen şi Renault
Explorează subiectul
Articole Similare

994
ŞOCANT. Slovenii au reuşit să preia ostil Fondul Proprietatea
994

841
Aurul nu dă semne de oboseală și urcă spre culmi istorice. Investitorii spun că nu se oprește aici
841

3.749
Se pune frână proiectului de suflet al lui Bolojan: Șoseaua de mare viteză care leagă România de Europa, blocată la centru
3.749

1.490
VIDEO Ilie Bolojan promite scăderea facturilor la energie din 2026: 'Facturile ar trebui să scadă, pentru că vor intra în funcțiune noi modalități de stocare a energiei'
1.490

56
AMEPIP anunţă reluarea procedurii de selecţie pentru membrii Consiliului de Admnistrație ai Iprochim SA
56

60
Parteneriat de un miliard de dolari între Arabia Saudită şi Trump Organization: Ce presupune 'Trump Plaza Jeddah'
60

4.176
Cutremur pe piața asigurărilor: ASF interzice un gigant lider regional să vândă polițe
4.176

1.387
Articol în presa străină: Între Franța și Grecia: România, lider la deficit în Uniunea Europeană. Cât e economie și cât e politică?
1.387

885
Ministrul Finanţelor, după publicarea recrificării bugetare: 'Ne asigurăm că statul îşi poate îndeplini toate obligaţiile'
885

129
Moment istoric pentru Hunedoara: BERD finanțează cu 14 milioane de euro cel mai mare proiect de apă și canalizare din județ
129

68
România își consolidează parteneriatul energetic cu Japonia. Cristian Bușoi: 'Putem atrage investiții în regenerabile și hidrogen'
68

3.289
DOCUMENT Ministerul Finanțelor a publicat rectificarea bugetară - Ce ministere primesc bani în plus și pentru ce
3.289

10.524
Dorinel Umbrărescu pregătește o lovitură de proporții: Salvează din ghearele falimentului un colos al industriei românești
10.524
Comentează