Mădălina Mezei, fostul director al Tarom, a ajuns, luni, la DNA, pentru a da declaraţii la DNA, în dosarul privind presupusa solicitare a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, de a ţine la sol unele avioane, în ziua moţiunii de cenzură.
"Mă duc şi spun adevărul", a afirmat Mezei la intrarea în sediul DNA, fără a răspunde întrebărilor jurnaliştilor prezenţi.
- CITEȘTE ȘI: Elimină nisipul de la rinichi înainte de a fi nevoie de operație! Plantele care curăță rinichii
DNA s-a autosesizat în uma declaraţiilor fostei directoare a Tarom Mădălina Mezei referitoare la solicitarea ministrului Răzvan Cuc de a ţine avioanele la sol în ziua moţiunii de cenzură. Mezei spunea că ministrul Transporturilor i-a adresat solicitarea cu o zi înaintea moţiunii de cenzură.
Mădălina Mezei declara că ministrul Transporturilor Răzvan Cuc i-a cerut nu doar să anuleze curse interne, ci şi să-i identifice pe parlamentarii aflaţi la bordul acestora, pentru a-i împiedica să voteze moţiunea de cenzură.
În replică, Răzvan Cuc a declarat că fosta directoare generală a Tarom dovedeşte incompetenţă, inconsecvenţă şi că este aservită unor grupuri de interese. El a susţinut că aceasta ”se încurcă în minciuni”, concluzia sa fiind că decizia CA al Tarom de a o revoca este cea mai bună, astfel fiind scoasă compania ”din ghearele influenţei PNL”.
Cuc a mai susţinut că Mădălina Mezei i-a spus că a fost contactată de o persoană de la Serviciul Român de Informaţii (SRI), care i-a vorbit despre posibilitatea ca unele avioane, care transportă parlamentari, să fie reţinute la sol înainte de moţiunea de cenzură. Cuc a mai spus că a întrebat-o pe Mezei câţi parlamentari vin, pentru a se asigura că ”totul este în regulă”.
Premierul Viorica Dăncilă a trimis Corpul de Control al primului ministru atât la TAROM, cât şi la MInisterul Transporturilor.
Consiliul de Administraţie al Tarom preciza că Mădălina Mezei a fost revocată din funcţia de director general al companiei întrucât nu a reuşit să ducă la îndeplinire hotărârile CA, ale AGA şi nici anumite obligaţii care îi reveneau. "Fostul director general al Tarom, totodată, a întârziat procesul de modernizare a flotei de scurt curier, una din componentele esenţiale în procesul de redresare al Companiei, prin neimplementarea Memorandumului privind vânzarea în regim buy-back a vechilor aeronave ATR şi preluarea prin leasing operaţional a unor aeronave noi, tot de tip ATR", arătau reprezentanţii Tarom.