Brandul francez de modă Jennyfer, cunoscut pentru colecțiile sale adresate publicului tânăr, intră oficial în colaps financiar, după patru decenii de activitate. Aproape 1.000 de angajați își vor pierde locurile de muncă, în contextul în care toate cele 300 de magazine din rețea urmează să fie închise până la 28 mai.
Compania, aflată deja într-o procedură de lichidare judiciară din vara anului 2023, a încercat o relansare ambițioasă în ianuarie 2024. Noua echipă de conducere – Yann Pasco și Jean-Charles Gaume, alături de partenerul chinez Shanghai Pure Fashion Garments – a mizat pe rebranding, o ofertă de produse mai diversificată și o poziționare mai incluzivă a brandului pe piață, scrie profit.ro.
Criza economică și schimbările de consum, fatale pentru un brand iconic al tineretului
Eforturile s-au dovedit insuficiente. Potrivit declarațiilor oficiale, „creșterea bruscă a costurilor, combinată cu o inflație galopantă” au împiedicat redresarea afacerii. În ciuda notorietății de care s-a bucurat Jennyfer în rândul generației Z și milenialilor, realitatea economică și schimbările de consum au fost decisive.
Cu închiderea rețelei, industria de fashion franceză pierde unul dintre cele mai longevive branduri dedicate adolescenților și tinerilor. Această decizie marchează un nou semnal de alarmă pentru sectorul de retail vestimentar, grav afectat de criza economică, schimbarea obiceiurilor de consum și presiunea comerțului online.
Comentează