Raportul "Impactul social al schemelor de reînnoire a parcului naţional auto: programele Rabla şi Rabla Plus" se lansează marţi, în cadrul unei conferinţe online, informează Agerpres.
Raportul, comisionat de 2Celsius şi realizat de cercetătoarele Natalia Ciobanu şi Adela Fofiu, analizează programele Rabla şi Rabla Plus din perspectiva impactului social şi a modului în care sunt abordate sărăcia şi alte probleme sociale legate de mobilitate şi acces.
"De la introducerea programului Rabla în 2005 şi până în 2021, din bugetul statului au fost cheltuite peste 5 miliarde de lei, iar Administraţia Fondului pentru Mediu, gestionarul programului, a eşuat în a arăta impactul programului asupra mediului. Mai mult decât atât, faptul că pentru fiecare maşină nouă în România sunt înregistrate cinci maşini vechi face ca programul Rabla să fie inutil şi în ceea ce priveşte eliminarea maşinilor vechi", susţin reprezentanţii asociaţiei 2Celsius.
În 2021, organizaţia a lansat un raport care a analizat succesul programului Rabla în a-şi atinge obiectivele de mediu propuse şi a scos în evidenţă că impactul real al acestuia asupra îmbunătăţirii calităţii mediului nu a fost demonstrat de AFM, fiind mai degrabă un ajutor oferit industriei auto.