Jumătate din numărul total al cursanţilor din lume, respectiv 826 milioane de elevi şi studenţi, "nu au acces la un computer la domiciliu", iar "43% (706 milioane) nu au internet acasă", subliniază Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură (UNESCO), în contextul în care educaţia la distanţa este promovată în majoritatea ţărilor care se confruntă cu pandemia de COVID-19, relatează marţi AFP.
UNESCO denunţă, într-un comunicat, o "fractura digitală îngrijorătoare în educaţia la distanţă".
"Disparităţile sunt deosebit de mari în ţările cu venituri reduse: în Africa subsahariană, 89% dintre cursanţi nu au acces la calculatoare de familie, iar 82% nu au internet", notează UNESCO.
"În plus, în timp ce telefoanele mobile pot permite cursanţilor să acceseze informaţii, să se conecteze între ei şi cu profesorii lor, aproximativ 56 de milioane de cursanţi trăiesc în locuri care nu sunt deservite de reţele mobile, aproape jumătate fiind în Africa subsahariană", adaugă UNESCO.
Aceste cifre au fost compilate de echipa specială internaţională pentru profesori, o alianţă coordonată de UNESCO, pe baza datelor de la institutul său de statistică şi de la Uniunea Internaţională pentru Telecomunicaţii (UIT), se arată în comunicat.
Cel puţin 1,5 miliarde de elevi şi 63 de milioane de profesori de ciclu primar şi secundar sunt afectaţi de tulburări fără precedent provocate de pandemia de COVID-19, şcolile fiind închise în 191 de ţări, conform UNESCO.
Audrey Azoulay, director general al UNESCO, consideră că este necesară "multiplicarea eforturile pentru asigurarea conectivităţii pentru toţi", dar "şi pentru a sprijini alte alternative, în special utilizarea emisiunilor de radio şi televiziune comunitare şi creativitatea în toate formele de învăţare".
UNESCO notează că pentru "profesorii din regiunile în care tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (IT&C) şi alte metode de predare la distanţă sunt mai puţin disponibile", tranziţia la învăţarea online a fost foarte dificilă", "chiar imposibilă".
"În Africa subsahariană, doar 64% dintre profesorii din învăţământul primar şi 50% din cel secundar au beneficiat de o pregătire minimală, care adesea nu include competenţe IT&C", se arată în comunicat.
"Aceste inegalităţi constituie o ameninţare reală la adresa continuităţii învăţării în aceasta perioadă de tulburare fără precedent a educaţiei", subliniază Stefania Giannini, director general adjunct pentru educaţie al UNESCO.
UNESCO - 826 de milioane de elevi nu au computer acasă
Articole Similare

1.050
LIVE TEXT - Război în Ucraina: Rusia a lansat unul dintre cele mai ample atacuri combinate din ultimele luni
1.050

727
Teribilul blestem al ceasului astronomic din Praga: cei care au încercat să-l repare au înnebunit sau murit în circumstanțe misterioase
727

1.391
VIDEO Michelle Obama face o anliză obiectivă după ultimele alegeri: Țara nu este pregătită
1.391

1.034
Netanyahu, presat de aliații săi - Israelul nu va accepta niciodată înființarea unui stat palestinian
1.034

118
Soarta Siriei în prim plan - Vladimir Putin şi Benjamin Netanyahu au avut o discuţie cu privire la evoluţiile din Orientul Mijlociu
118

2.134
Motivul josnic pentru care un bărbat își schimbă numele în fiecare an
2.134

61
VIDEO Furtuna Claudia face ravagii - Trei morți în Portugalis și inundații masive în Marea Britanie
61

2.254
Mega-proiectul Chinei spre Europa: Rusia trebuie să își dea acordul
2.254

1.150
Arabia Saudită, la un pas de Acordurile Abraham - Trump deschide discuția despre F-35: 'Mi-au cerut să analizez această opțiune' / Pentagonul avertizează
1.150

118
Acord între Kiev și Moscova - Un nou schimb masiv de prizonieri
118

87
Zidul de la frontieră a depășit Linai Albastră - Libanul va depune o plângere la ONU împotriva Israelului
87

35
M23 și RD Congo semnează un nou acord-cadru pentru pace la Doha
35

2.173
Ca-n filmele cu proști: Cum s-a făcut CIA de râs în Afganistan în încercarea de a distruge culturile cu mac
2.173


















Comentează