Jumătate din numărul total al cursanţilor din lume, respectiv 826 milioane de elevi şi studenţi, "nu au acces la un computer la domiciliu", iar "43% (706 milioane) nu au internet acasă", subliniază Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură (UNESCO), în contextul în care educaţia la distanţa este promovată în majoritatea ţărilor care se confruntă cu pandemia de COVID-19, relatează marţi AFP.
UNESCO denunţă, într-un comunicat, o "fractura digitală îngrijorătoare în educaţia la distanţă".
"Disparităţile sunt deosebit de mari în ţările cu venituri reduse: în Africa subsahariană, 89% dintre cursanţi nu au acces la calculatoare de familie, iar 82% nu au internet", notează UNESCO.
"În plus, în timp ce telefoanele mobile pot permite cursanţilor să acceseze informaţii, să se conecteze între ei şi cu profesorii lor, aproximativ 56 de milioane de cursanţi trăiesc în locuri care nu sunt deservite de reţele mobile, aproape jumătate fiind în Africa subsahariană", adaugă UNESCO.
Aceste cifre au fost compilate de echipa specială internaţională pentru profesori, o alianţă coordonată de UNESCO, pe baza datelor de la institutul său de statistică şi de la Uniunea Internaţională pentru Telecomunicaţii (UIT), se arată în comunicat.
Cel puţin 1,5 miliarde de elevi şi 63 de milioane de profesori de ciclu primar şi secundar sunt afectaţi de tulburări fără precedent provocate de pandemia de COVID-19, şcolile fiind închise în 191 de ţări, conform UNESCO.
Audrey Azoulay, director general al UNESCO, consideră că este necesară "multiplicarea eforturile pentru asigurarea conectivităţii pentru toţi", dar "şi pentru a sprijini alte alternative, în special utilizarea emisiunilor de radio şi televiziune comunitare şi creativitatea în toate formele de învăţare".
UNESCO notează că pentru "profesorii din regiunile în care tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (IT&C) şi alte metode de predare la distanţă sunt mai puţin disponibile", tranziţia la învăţarea online a fost foarte dificilă", "chiar imposibilă".
"În Africa subsahariană, doar 64% dintre profesorii din învăţământul primar şi 50% din cel secundar au beneficiat de o pregătire minimală, care adesea nu include competenţe IT&C", se arată în comunicat.
"Aceste inegalităţi constituie o ameninţare reală la adresa continuităţii învăţării în aceasta perioadă de tulburare fără precedent a educaţiei", subliniază Stefania Giannini, director general adjunct pentru educaţie al UNESCO.
UNESCO - 826 de milioane de elevi nu au computer acasă
Articole Similare

152
Incursiunea aviației ruse în spațiul aerian estonian: Bombardierele ruseşti se îndreptau spre Tallin,cu rachete aer-aer sub aripi
152

602
Stai acasă și conduci o mașină reală. Noul proiect care le permite oamenilor să șofeze de pe canapea
602

23
VIDEO Ultima colecție semnată Giorgio Armani, omagiată într-un spectacol inedit cu vedete de la Hollywood
23

111
Planul lui Trump pentru Gaza 'se va termina în lacrimi' - Reacție dură din interiorul guvernului israelian
111

93
Cargo olandez lovit în largul coastelor yemenite - Intervin nave militare grecești și franceze
93

2.369
Trump dă de pământ cu Putin și Medvedev: ‘Tigru de hârtie’ și ‘om prost’ – ce soluție propune pentru pacea din Ucraina
2.369

1.697
Medvedev vorbește de un posibil război cu Europa: 'Rusia a venit întotdeauna în Europa doar ca eliberator, nu ca invadator'
1.697

42
Lecția Ucraina - Ce trebuie să învețe Trump dacă vrea ca noul său plan pentru Orientul Mijlociu să aibă succes
42

38
Președintel Zelenski anunță că situația centralei nucleare Zaporojie a devenit critică
38

22
Premierul estonian: Vladimir Putin vrea să distragă atenţia UE de la Ucraina
22

951
Trump susține că Nobelul pentru Pace va fi acordat unui 'tip fără merite': Președintele SUA repetă că este dezamăgit de Putin
951

488
Italia își retrage fregata care trebuia să ducă ajutoare în Gaza: Se tem de un conflict diplomatic cu Israelul
488

19
Brazilia deschide anchetă pentru cazuri de intoxicație cu alcool contrafăcut
19
Comentează