Ungaria, lovită de o nouă criză: un gigant auto și-a mutat o parte de producție în Germania

Autor: Mihai Cistelican

Publicat: 06-12-2024

Actualizat: 07-12-2024

Article thumbnail

Sursă foto: Sursa FOTO: VK.com

Fabrica BMW din Debrețin, județul Hajdú-Bihar (Ungaria), este, de asemenea, afectată de criza din industria auto europeană, potrivit unor informaţii de presă, producătorul german de automobile a decis să modifice calendarul de producţie.

Astfel, din cauza incertitudinii resimţite în industria auto, calendarul de producţie la fabrica BMW din Debrețin a fost modificat. În locul celor trei serii de modele planificate inițial, doar producția a două modele poate fi asigurată în noua fabrică, deoarece în legătură cu a treia, compania a decis să o producă în Germania.

Producătorul de vehicule nu a infirmat informaţiile de presă.

Grupul german BMW a decis să construiască noile modele electrice Seria 3 bazate pe platforma Neue Klasse la uzina sa principală din München, în timp ce seriile iX3 și iX4 vor fi produse la uzina din Debrețin. Prin această mișcare, compania și-a inversat planurile anterioare, în esență „luând” Seria 3 de la uzina din Ungaria și reorganizând producția, potrivit unor surse din acest sector, informează 24.hu, relatează Rador Radio România.

Ce anunțau în 2018

La momentul anunțării construcției fabricii de la Debrețin, în 2018, BMW a declarat că noua fabrică va avea o capacitate suficientă pentru a produce 150.000 de mașini pe an. Se pare că acum capacitatea fabricii ar putea fi de 80-90 de mii de mașini/an în a doua jumătate a acestui deceniu mai degrabă decât 150 de mii.

Motivul este că noua serie 3 este planificată să fie un model de volum destul de mare care va ieși de pe liniile de producție ale uzinei emblematice din München. Adică, pentru moment, există doar două serii de modele în loc de trei, care sunt distribuite la fabrica din Debrețin. Nu se știe deocamdată ce modele vor fi produse la uzina din Ungaria spre sfârșitul deceniului, pentru a se ajunge la capacitatea maximă.

Motivul reorganizării este mediul industrial extrem de incert din industria europeană a autovehiculelor, 2024 fiind probabil cel mai dificil an pentru operatori să planifice noi producții și noi modele, scrie ziarul ungar.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri