DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Ungaria: Principalul cotidian de opoziţie va fi vândut

nepszabadsag.hu
Nepszabadsag

Principalul cotidian de opoziţie ungar, Nepszabadsag, va fi vândut, a informat duminică redactorul-şef al acestuia, la o zi după suspendarea apariţiei ce a provocat îngrijorări cu privire la libertatea presei în ţară, relatează AFP. 

Grupul Mediaworks, proprietarul ziarului, a dat asigurări sâmbătă că suspendarea publicării a fost dictată de motive economice şi că va dura până "realizarea unui nou concept". 

Jurnaliştii au afirmat că nu au fost informaţi înainte de luarea acestei decizii şi că au că au fost împiedicaţi să intre în redacţie. 

Reprezentanţii Mediaworks şi cei ai angajaţilor au eşuat duminică să ajungă la o înţelegere legată de reluarea publicării luni şi de versiunea online a cotidianului, a adăugat redactorul-şef Andras Muranyi. 

"Am acceptat să abordăm numai condiţiile de vânzare a jurnalului şi găsirea unui nou proprietar", a declarat el ziariştilor în faţa sediului redacţiei din Budapesta. 

Formaţiuni politice de opoziţie şi mai mulţi membri ai redacţiei au acuzat partidul Fidesz al premierului Viktor Orban că a încercat să elimine presa care nu susţine linia guvernului. 

Ei au subliniat că anunţul privind suspendarea apariţiei jurnalului a intervenit la câteva zile după ce a publicat articole despre doi colaboratori apropiaţi ai lui Viktor Orban, posibil implicaţi în cazuri de corupţie. 

"Închiderea neaşteptată a Nepszabadsag creează un precedent îngrijorător", a atras atenţia într-un mesaj pe Twitter preşedintele Parlamentului European, Martin Schulz. 

Aproximativ 2.000 de persoane au manifestat sâmbătă la Budapesta pentru a-şi exprima solidaritatea cu jurnaliştii cotidianului. 

Înfiinţat în urmă cu 60 de ani, Nepszabadsag - al cărui nume înseamnă Poporul liber - are cel mai mare tiraj din presa ungară şi este un critic virulent al premierului Orban şi al politicii acestuia antiimigraţie. 

De la revenirea la putere în 2010, Viktor Orban a fost adesea acuzat că ar încerca să folosească mass-media în avantajul său şi că sectoare importante din presa privată au fost cumpărate de oligarhi apropiaţi guvernului său, afirmă opozanţii premierului ungar.AGERPRES

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.